„Jezdím tam občas do práce, ale bojím se tam. Ti řidiči tam někdy lítají hrozně. Jet tam na kole ve špičce je šílenství. Raději i s kolem uhnu na chodník a zajedu do podchodu pod tramvajové zastávky,“ říká například aktivní cyklista Mirek Kozelský (41).

Městská třída 28. října a navazující Opavská je jednou z nejvýznamnějších dopravních a zároveň nejvytíženějších tepen v Ostravě. Jde o přímé spojení z centra Ostravy do Poruby a je dlouhá 12 kilometrů. Město ji plánuje výrazně proměnit.

Jezdí tam či ne?

„Po vzoru dalších vyspělých měst jsme chtěli rychlé řešení, které díky nestavebním úpravám podpoří cyklodopravu ve městě. Řešení je určitě posun ke zvýšení bezpečnosti cyklistů,“ brání nápad města náměstkyně Zuzana Bajgarová s tím, že místem mají projíždět až stovky lidí na kolech denně.

Jenže lidé v diskuzích oponují. „Já tam jako řidič nikdy cyklistu neviděl. Pokud tam někdy jezdili, tak přestanou, vždyť je to minimálně o zdraví,“ řekl Jan R., zatímco Pavel V. sarkasticky dodal: „Červený pruh aspoň schová krvavé skvrny z nehod…“

Prý je to dočasné

Město slibuje, že současný rozporuplně přijatý projekt je jen dočasný, protože v plánu je kompletní proměna městské tepny v „bulvár plný života“. Časem mají vést na obou stranách ulice mimo silnici oddělené stezky pro chodce i pro cyklisty.

„Než toto ale bude možné, zvolili jsme řešení v podobě změny dopravního zančení,“ řekla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová. Projekt stál zhruba tři miliony.

VIDEO: Drsná nehoda cyklisty v Brně. Zdorgovaný řidič, který ho srazil, dostal podmínku.

Fotogalerie
10 fotografií