Chátrající most nesl dopravník na hlušinu směrem na haldu z nedalekého a dnes již odstaveného Dolu Paskov a jeho konstrukce už ohrožovala lidi. Vedl nad frekventovanou železniční tratí mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem a souběžnou cyklostezkou.

„Jde o náročnou akci, upálení a snesení mostu jeřábem dolů musí proběhnout bezpečně a rychle v jediném dni, kdy mají dráhy výluku,“ řekl vedoucí projektu Milan Paľo ze státního podniku Diamo.

Kompletní demolice za rok

Celý dopravník je dlouhý asi 800 metrů, bourala se zatím jen jeho část o délce 43 metrů a váze asi 25 tun. „Most se po snesení nakouskuje na menší části a půjde do šrotu,“ pokračoval Milan Paľo.

Video
délka: 00:29.40

Bourání mostu nad tratí a cyklostezkou Michal Charbulák

„Jeho zbývající části budou zbourány příští rok. Tam už potřebné administrativní úkony musíme řešit na ministerské úrovni,“ dodal muž, který má na starosti likvidaci důlních nepotřebných objektů v rámci útlumu.

Padalo to při krádežích

Most nebyl v natolik havarijním stavu, aby sám od sebe padal na lidi, ale za odpadávající části železa na cyklostezku mohou zloději kovů. Ti lezli na konstrukci a její části jim tak při rozebírání padaly doslova pod nohama.

Celý dopravník má hodnotu přes půl milionu, účetní hodnota demolované části mostu je asi 64 tisíc. Diamo za odevzdaný kov dostane asi třetinovou částku.

Fotogalerie
7 fotografií