Jako velký fanoušek do aut chtěl vlastnit George Negru něco výjimečného. V roce 1980 si koupil starou Škodu 100 a začal na ni dělat nejrůznější úpravy.
„Zlomem byl rok 2000, kdy mě kamarád přemluvil, ať s ní zkusím závodit,“ prozradil. Napumpovaný adrenalin v žilách byl pro něj obrovskou motivací ze škodovky dostat maximum. Neustále ji svépomocí vylepšoval.
„Koupil jsem na vrakovišti motor z Favorita 136 a motor vytunil. Celé auto jsem začal přebudovávat,“ vylíčil George.
Výfuk z pračky, díly z mrazáku
Pod jeho rukama několik let vznikal unikát, škodovka ztratila svou původní podobu. „Plechy jsem si válcoval a montoval já a vše ostatní taky,“ usmál se bývalý hasič.
Kvůli financím sháněl díly potřebné k výrobě fára všude, kde se dalo. „Výfuk je oplechovaný z bubnu automatické pračky, na autě jsou i díly ze sprchového koutu nebo z mrazáku. Je to moje plechová milenka,“ směje se George Negru. Do auta už investoval peníze v řádech statisíců.
Řídit musí vleže
Supernízké závodní fáro nakonec spatřilo světlo světa. Zrodila se Škoda 100 Georgina GTR. Auto je tak nízké, že při řízení George Negru skoro leží.
„Není to úplně pohodlné, musím být při řízení ostražitý, vše je vidět z jiné perspektivy. A brýle mi při jízdě skáčou z hlavy,“ vylíčil s nadsázkou šofér.
Jezdí amatérské závody
Jelikož není Georgův speciál registrovaný ani homologovaný, na běžné silnice nesmí. „Ani bych na těch našich nemohl jezdit, auto má nízko podvozek, hned bych ho rozbil,“ podotkl majitel.
„Jezdím pouze amatérské závody, nejčastěji sprinty na rovině, někdy i závody do vrchu. Ale chtěl bych se dostat i na okruh do Brna,“ dodal.
Konečně si plní sny
Aktuální image má Georgův auťák už rok a její autor si s Georginou začal plnit své sny. Zúčastnil se v červnu jako předjezdec Mistrovství Evropy v závodech do vrchu na legendární trati Ecce Homo u Šternberka. „O tomhle jsem snil dlouhé roky,“ podotkl.
V srpnu si v Trenčíně splnil další cíl. Čtvrt míle při sprintech po rovině ujel za 12,98 sekund, dostal se tedy pod „magickou“ třináctku!
Je v knize rekordů
Letos v srpnu se dostal do České knihy rekordů, kterou vydává agentura Dobrý den z Pelhřimova. „Mám nejnižší závodní speciál se spalovacím motorem a uzavřenou karosérií. Nejvyšší bod je 722 mm od země,“ uzavřel.