Dálnice je v místě mimo jiné zvlněná, problémy se tam objevily už krátce po jejím uvedení do provozu v roce 2008. Kvůli bezpečnosti se tam jezdilo sníženou rychlostí, nyní je v opravovaném úseku doprava ještě svedena do opačného jízdního pruhu a je tu omezená rychlost.

Provizorní opravy by měly být hotovy do jara a přijdou na 50 milionů korun, pak ale dálnici čeká důkladná rekonstrukce za 4,2 miliardy korun.

18 km problémů

Problémy dálnice se týkají zhruba osmnáctikilometrového úseku mezi mimoúrovňovým křížením s Rudnou ulicí v Ostravě a mimoúrovňovým křížením v Bohumíně. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se kvůli tomu pře už několik let se stavební společností Eurovia.

Provizorní oprava čtyř úseků dálnice je naplánována na několik etap. „Do měsíce bychom měli mít první část hotovou. Další části začnou hned po zimním období v okamžiku, kdy opadne sníh a zvýší se teploty, takže předpokládáme na jaře,“ řekl ředitel úseku kontroly a kvality staveb ŘSD Jiří Hlavatý.

Po provizorní opravě bude ale polovina celého úseku potřebovat důkladnou rekonstrukci za přibližně 4,2 miliardy korun. „Kolem osmi až devíti kilometrů by bylo třeba rekonstruovat do té míry, že téměř s nadsázkou můžeme hovořit o stavbě dálnice úplně znova,“ podotkl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

VIDEO: Minulý rok došlo k pádu opěrné zdi na silnici mezi Ostravou a Opavou.

Video
délka: 00:47
720p 360p

Pád zdi na silnici mezi Ostravou a Opavou: Teď rozebírají i druhou stranu, řidiči se bojí o život Jiří Krušina