Pavel Brída se motorkám věnuje od svých 5 let. Před 27 lety založil firmu na prodej a později i výrobu motorek. Z koníčku se stala práce snů. Bohužel mi sen v posledních letech začali kazit úředníci a stále se zpřísňující normy. Před několika lety jsem investoval nemalou částku, abych zpátky na trh uvedl legendárního Pionýra a Betku,“ říká Brída.

Jenže Evropská unie zpřísnila podmínky. „Teď po mně úředníci chtějí, abych překopal motory a poctivý karburátor nahradil u těchto malých obsahů vstřikováním. Staré čmoudící náklaďáky jim přitom nevadí. Nebudu čekat, co zase někdo vymyslí a motorky přestavuji zde v ČR tak, aby mohly jezdit rovnou na elektřinu, která je hybnou silou tohoto století,“ dodal s nadhledem Brída.

Koupíte ho za 70 tisíc

Nový pionýr bude mít elektromotor o výkonu 30 kW, který přiškrtí regulátor na 6 kW. S lithiovými bateriemi se bude dát ujet 80 kilometrů při průměrné rychlosti 60 kilometrů v hodině. „Maximální rychlost bude do 100 kilometrů v hodině. Nového pionýra představíme již za pár týdnů,“ prozradil Brída.

Sériová výroba legendy by měla začít v příštím roce, ale se slabším motorem. Pořídit byste si ho mohli už za 70 tisíc.

Rarity i Velorex

Brídu proslavila konstrukce speciálních motocyklů custom bike, s nimiž vyhrává i prestižní soutěže. Pro 60. výročí vzniku Velorexu vyrobil Velorxtrike, který by bez omezovače zvládl uhánět rychlostí přes 200 kilometrů v hodině!

„Protože 22 let podnikám v Číně, tak jsem vymyslel a právě tam začal vyrábět kapotované elektromotocykly a elektromobily,“ pokračoval Brída i když nový pionýr bude mít elektromotor český a baterie taktéž vyrobené zde v Česku.

Elektromobil do 100 tisíc

Základní cena elektromobilů je 99 tisíc bez DPH. Většinu prodává v cizině. „Nabíjení baterií je snadné, jelikož jsou přenosné, a tedy nezávislé na dobíjecích stanicích. Chci dokázat, že slušně vybavené a kvalitní elektromobily do města nemusí stát balík peněz a jejich provoz si může dovolit každý,“ dodal Pavel Brída.

Fotogalerie
18 fotografií