Kerouac je asi nejznámějším představitelem beatnické generace. Se slávou se však sžíval jen těžko. Novela Big Sur dostala název podle podle oblasti kalifornského pobřeží, kam se Kerouac uchýlil, aby se ve srubu ukryl před věčnými nájezdy novinářů, fanoušků a také před nekonečnými alkoholovými a drogovými večírky.
"V období, kdy psal Big Sur, je už v zajetí vlastního jména, které se stalo produktem popkultury. Kde jsou hranice individualismu a popularity, jak člověka ovlivňuje status veřejné osobnosti a jestli může z toho kruhu vystoupit - to všechno jsou otázky, které byly pro mě u zkoušení podstatné," uvedla režisérka.
Dramatizace Lenky Havlíkové zachovává původní osu děje, ale pracuje s výraznými střihy. Výsledný inscenační tvar je podle divadelníků "divokou delirickou jízdou s melancholickým dojezdem a ironickou tečkou".
Kerouac (1922 až 1969) nepatří k často dramatizovaným autorům, duch jeho próz se na jeviště přenáší obtížně. V Brně přesto má jistou inscenační tradici. Někdejší Divadlo v 7 a půl uvedlo v roce 2000 inscenaci Na cestě na motivy Kerouakovy "beatnické bible". O pět let později pak stejný soubor nastudoval Podzemníky.