Děj opery sice vychází ze skutečných událostí, není však přesným popisem životních osudů vévodkyně, jejíž milostné eskapády a rozvodové tahanice plnily před půlstoletím stránky britských novin. V celé opeře rozdělené do osmi scén nepadne jediné pravé jméno, změněna jsou většinou i data. Libreto je plné černého humoru a dvojznačností.

Podle divadelníků opera zachycuje střípky obrazů z mizejícího světa britské šlechty na příkladu ženy, která urputně lpěla na svém stylu života bez ohledu na reálnou situaci. "Ten příběh a ta osobnost v sobě koncentrují a sugestivně vystihují paradoxy našeho vnímání hodnot, úspěchu, morálky, krásy... Ta opera ve své podstatě obnažuje princip krize naší evropské civilizace," uvedl režisér Tomáš Studený. Opera prý publiku umožní "kouknout paní Evropě pod sukni".

Čtyřiačtyřicetiletý Adés napsal operu o Campbellové v roce 1999. Kritika ji přijala veskrze kladně, zároveň se o díle začalo hovořit také kvůli explicitnímu zachycení detailů z vévodkynina sexuálního života. Podle odborníků ale opera není prvoplánově skandální.

V pestré partituře se Adés nechal ovlivnit různými žánry od kabaretu a jazzu až po vážnou hudbu skladatelů Igora Stravinského či Albana Berga. Podle dirigenta Marka Ivanoviče je orchestrální part mimořádně náročný, stejně jako pěvecké úlohy. V hlavní roli vévodkyně alternují Lucie Hájková a Hana Škarková. Zájem o vstupenky na vypsané reprízy je velký, ve čtvrtek odpoledne zůstával v předprodejích jediný lístek.