Tramvajová trať se opravovala společně s rekonstrukcí celé ulice, která trvala od loňského března do letošního června. Hluk se podařilo snížit především díky použitým technologiím. "Na trati jsou nejmodernější a nejúčinnější protihluková opatření, která spočívají v pružném uchycení kolejnic na podkladní panely. Dále se oboustranně vyplnily boky kolejnic pryžovými bokovnicemi a tramvajové těleso se uložilo do vany z antivibračních rohoží," vyjmenoval opatření generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Měření firma prováděla v březnu před zahájením rekonstrukce a poté letos v polovině září. Čekalo se až na dobu po prázdninách, aby byla intenzita dopravy srovnatelná. Nyní jsou hlukové limity splněné s rezervou v noci i ve dne, kdy je hladina hluku na úrovni 66,4 decibelu.

Stejné konstrukční řešení tramvajové tratě použije dopravní podnik i příští rok, až se bude dokončovat rekonstrukce Minské a Horovy ulice. "Snižování nadměrného hluku a vibrací patří dlouhodobě k našim prioritám. K těmto negativním jevům dochází z různých důvodů, jako je například vlnkovitost a opotřebení kolejnic, nerovnoměrný pokles kolejnic a další. Tyto faktory pečlivě sledujeme a snažíme se je průběžně odstraňovat," uvedl Havránek. Letos v létě například dopravní podnik brousil koleje, aby odstranil vlnkovitost.