První Karosy začal brněnský dopravní podnik stejně jako další provozy v Československu nakupovat v roce 1982, poslední v roce 1995, celkem jich do provozu zařadil 449. V Praze dojezdily před rokem. Po roce 1995 se už vyráběly Karosy řady 900 a po roce 2000 začaly přicházet do Brna první nízkopodlažní vozy jiných značek.

K rozlučkovým jízdám je určený vůz evidenčního čísla 7390, dopravní podnik ho vyzdobil smuteční stuhou a nápisem s daty 1982 a 2015. "Uvnitř vozu lidé najdou informace o těchto autobusech a fotografie z let provozu," doplnila Hailichová.

Během akce v Bystrci, kde dopravní podnik předvede také nejnovější typ autobusů Iveco Urbanway, se uskuteční pokus o rekord největšího počtu lidí na jednom místě v pruhovaných námořnických tričkách. "Budeme se loučit nejen s Karosami, ale i s prázdninami," řekl ředitel Miloš Havránek.

Po rozlučkové jízdě bude autobus vyřazen a čeká jej cesta do šrotu stejně jako předchůdce. Dříve některé vyřazené vozy prodával dopravní podnik do menších provozů či soukromým dopravcům, což však nyní není možné. "Musíme nechat sešrotovat stejný počet autobusů, na kolik jsme dostali dotaci," uvedla Hailichová. Dva zůstanou v brněnském Technickém muzeu.

Dopravní podnik má v provozu zhruba 300 autobusů. Loni koupil prvních 12 na plyn a letos dalších 88. Loni také nakoupil 36 kloubových autobusů.