Na konstrukci tramvají Vario spolupracuje dopravní podnik od roku 2006 se sdružením firem Aliance TW Team. V Krnovských opravnách a strojírnách se vyrábí skelet. "Potom už se na tramvaji pracuje v našich ústředních dílnách, což trvá podle typu vozu dva až tři měsíce," uvedla Hailichová. Další klíčovou firmou, která na výrobě tramvaje spolupracuje, je Pragoimex, který dodává software.

Veřejnou zakázku vypisuje dopravní podnik takzvaně ex ante, tedy s očekávaným výsledkem. Nepředpokládá totiž, že by se přihlásil někdo jiný vzhledem k požadavku na přesný typ vozidla, ale zakázku uveřejňuje, aby byl dostatečně transparentní.

Oficiálně se jedná sice o rekonstrukce starých tramvají typu T3 a K2, ale ve skutečnosti vyjede na koleje nové vozidlo, ze starého se využijí jen některé součásti. Navíc je výrazně levnější než úplně nová tramvaj.

Díky Variím se zvýší podíl nízkopodlažních vozidel. "U tramvají jde obnova nejpomaleji, nyní jich je bezbariérových 40 procent," doplnila Hailichová. Také se díky nim mohou nasazovat větší soupravy na linku 1. Do konce příštího roku nakoupí dopravní podnik ještě dalších 20 tramvají 13T od Škody Transportation, jednu za 57 milionů korun.