V současnosti má Brno 24 kloubových trolejbusů tří různých typů, které nejsou schopné pokrýt poptávku na linkách obsluhujících velká sídliště a univerzitní kampus a nemocnici v Bohunicích. "V dopravní špičce musíme na tyto linky nasazovat i autobusy, což už nebude potřeba," řekla Hailichová.
Brnu se na koupi trolejbusů podařilo získat dotaci, která může pokrýt až 75 procent nákladů. Její výše však ještě není definitivní. Třicítku nových vozů typu 31Tr SOR vyrobila Škoda Electric společně s firmou SOR Libchavy.
Se zařazením prvního nového trolejbusu do provozu se počítá v květnu. Nové vozy budou mít plastové sedačky se zdrsněným povrchem, které se začaly montovat do nových autobusů od loňského roku. Ve voze je 48 míst k sezení a 100 míst na stání. Má pět dvoukřídlých dveří, výstup a nástup cestujících by proto měl být rychlejší, vůz je také plně nízkopodlažní.
Celkem má brněnský dopravní podnik 150 trolejbusů všech typů. S nákupem nových může stejný počet vyřadit, což znamená konec pro typy 14Tr a 15Tr z přelomu 80. a 90. let.