Sedačky se mění v autobusech na plynový pohon, které začal dopravní podnik kupovat loni. Ještě letos jich bude mít 100, zaplatil za ně včetně plničky 516 milionů korun, na 88 vozů získal dotaci.

Nové, vyměněné sedačky budou také plastové, ale se zdrsněným protiskluzovým povrchem. Situace byla paradoxní v tom, že dopravní podnik nechal koncem roku 2013 cestující vybrat mezi třemi druhy sedaček. Lidé zvolili sice plastovou, ale právě se zdrsněným povrchem. Ty už se začaly do některých nově dodávaných autobusů montovat a nahrazují mikroplyšový potah, protože se snadněji čistí.

Výměna není náročná, protože sedačky se skládají jako stavebnice, mění se pouze sedací část. "Domluvili jsme se přímo s polským výrobcem sedaček Ster. Všechny autobusy, které v tomto roce postupně přebíráme, už mají zase sedačky se zdrsněným povrchem," uvedla Hailichová.

Stejné sedačky bude mít i 36 trolejbusů, jejichž dodávka do Brna by měla začít v následujících dnech.