Nejčastěji vznikají nehody kvůli nedání přednosti či nepozornosti, polovina jich připadá na tramvaje. "Řidiči si někdy neuvědomují, že tramvaj má delší brzdnou dráhu a nedá se s ní uhnout," poznamenal Havránek.
Důležitým faktorem je také průjezdnost ulic a neukázněnost řidičů, kteří často stojí na místech, kde nemají. Podle ředitele strážníků Bohumila Šimka se v Brně rozmohl nešvar, kdy řidič zaparkuje na kraji silnice, zapne blikačky a odejde od auta i na hodinu. Ostatní auta ho musejí objíždět a vznikají tak potenciálně kolizní situace hlavně tam, kde je potřeba stojící auto objet přes tramvajový pás.
"Už loni jsme přitvrdili a letos přitvrdíme ještě víc, volíme k těmto neukázněným řidičům nulovou toleranci. V Brně už je dost parkovacích domů a staví se další. Není důvod, aby lidé stáli tam, kde komplikují dopravu," řekl Šimek. Aktuálně jsou v Brně k dispozici tři odtahová auta. "Od náměstka pro dopravu máme slíbené, že se pořídí další, a když si na sebe vydělají, může se počet ještě rozšířit," uvedl Šimek.
Často řidiči zaparkují tak, že tramvaj nemůže projet. "Většinou je to zdržení pět až deset minut, ale je to komplikace nejen pro cestující v tramvaji, ale i v dalších vozidlech, která jedou za ní, a obecně pro dopravu v Brně," řekl vedoucí dopravního odboru Jan Seitl.
Situaci má pomoci vyřešit pořízení dalších odtahových vozidel. Některé hlídky také dostanou skútry, aby byly pohyblivější, a budou permanentně sledovat především kritické ulice v centru Brna, jako jsou Husova, Pekařská, Slovákova, Údolní, Hybešova či Václavská. "Lidé nám za to asi nebudou tleskat, ale plynulost dopravy je prioritou. Když český řidič vyjede do Vídně, tak si něco takového nedovolí, tak proč by to měl dělat u nás?" podotkl Šimek. Dodal, že městská policie společně s dopravním podnikem požádají město, aby udělalo audit dopravního značení v centru.