Pecha není na úlohu Babičky sám. Ztvárňuje její přísnější stránku, zatímco její laskavější tvář reprezentuje Zoja Mikotová v totožném kostýmu. Na jevišti se střídají, některé scény hrají společně. Ostatní postavy si rozdělil celý soubor Husy na provázku, většina herců prochází více rolemi.
Barunkou je v novém nastudování Tereza Marečková. Kněžnu i Barunčinu matku hraje Nicole Maláčová. Roli Viktorky dostala Simona Zmrzlá.
V inscenaci má velký význam hudba Zdeňka Kluky a Jiřího Pavlici. Na jedné straně jeviště sedí rocková kapela, na druhé tříčlenná cimbálová hudba. Hudba obou žánrů se střídá i prolíná. Herci zpívají i tančí, zvláště při znázornění slavností a svátků na Starém bělidle.
Představení v režii Iva Krobota se v Brně úspěšně hrálo v letech 1997 až 2006 a získalo takřka kultovní status. V historii Husy na provázku nasbíralo rekordních 312 uvedení. "Paměť už není taková, ale když to člověk hraje více než třistakrát, něco v té hlavě přece jen uvízne," řekl novinářům Pecha nedlouho před premiérou. Zdůraznil, že v Babičce má sice titulní roli, ale inscenace stojí na souhře celého souboru.
Kanonické dílo české literatury zpracovává Husa na provázku bez přílišného patosu, místy s humorem, avšak s úctou. "To, že je to obsazeno mužem, není karikatura. K dílu přistupujeme s obdivem - jako k jednomu z největších děl české literatury vůbec, ovšem také k fetiši české literatury," uvedl dramaturg Petr Oslzlý.