Podle Presse byl 26. ročník výjimečný v několika ohledech. Poprvé mělo bienále zastřešující téma, konkrétně vzdělávání a školství v oblasti grafického designu. Nově také za jeho přípravou stál tým externích kurátorů ve složení Tomáš Celizna, Adam Macháček a Radim Peško.

Ohlasy ze zahraničí jsou prý výraznější než v minulých letech. V několika mezinárodních magazínech vyšly rozsáhlé články, tvůrčích dílen, prohlídek a přednášek se účastnily mnohdy celé autobusy zahraničních zájemců o design. "Bienále se tak stalo živou akcí s mezinárodním přesahem, místem setkávání, odborných diskusí i prostředkem pro vzdělávání," uvedl Press.

Kurátoři vypočítali, že se na přípravách bienále podílelo na 33 autorů ze 13 zemí, na off-programu pak 58 autorů ze 13 zemí. "Velký zájem studentů a mladé generace celkově svědčí o tom, že grafický design vnímají jako součást svého života a že se stává, v jeho různých podobách, dílčí částí jejich identity," uvedli kurátoři v ohlédnutí za bienále.

Velkou cenu porota letos neudělila, dílčí ocenění si odnesly Češka Pavla Nešverová, Švédka Emma Olandersová, nizozemská škola Werkplaats Typographie a Japonec Daisuke Kašiwa, jenž také dostal cenu diváků. Prezentoval sérii knih se stovkami maleb a kreseb. Cenu za celoživotní přínos českému grafickému designu získal Aleš Najbrt.

Bienále od června okupovalo tři paláce Moravské galerie v centru Brna. Nyní čeká největší muzeum umění na Moravě krátký oddych, v listopadu postupně začne několik dalších výstav. Představí například okruh barokního mistra Kupeckého, činnost brněnské odnože Devětsilu ve 20. letech minulého století a expresivní malby Václava Girsy. V prosinci galerie otevře expozici Brno - moravský Manchester, věnovanou fenoménu místního textilního průmyslu.