Ještě v červenci musí dopravní podnik ve vozovně Slatina dostavět plnicí stanici a upravit provozní haly, zaškolit řidiče a personál, aby pravidelný provoz fungoval bez problémů. Nejstarší autobusy Karosa se začnou vyřazovat postupně až na podzim. "Kvůli letním výlukám jsou autobusy potřeba víc než při běžném provozu," vysvětlila Hailichová.

Autobusy Iveco na CNG cestující poznají v podstatě jen podle toho, že mají na střeše "hrb", jinak jsou na první pohled od modelu Iveco Citelis k nerozeznání. Na plnou nádrž ujede autobus 450 kilometrů, jeho kapacita je 80 lidí, z toho 30 sedících. Dopravní podnik do vozů nechal nainstalovat odlišná sedadla od těch již používaných. Jsou šedá plastová, a pouze na sedací části je textilní potah. Vozy SOR budou mít stejná sedadla, mají však čtvery dveře pro nástup a výstup a dovnitř se vejde 95 lidí.

Dopravní podnik pořídil tyto autobusy ze tří hlavních důvodů. Příští rok díky stovce vozidel obnoví vozový park z jedné třetiny, díky tomu se sníží emise prachových částic do ovzduší o 766 kilogramů za rok. Zvýší se podíl nízkopodlažních autobusů ze 40 na 70 procent a autobusy na plyn mají také nižší provozní náklady. Podle odborníků podnik se 30 autobusy ušetří za rok kolem deseti milionů korun.

Dalších 88 autobusů získá Brno příští rok, získalo na ně dotaci téměř 400 milionů korun.

Obnova autobusů letos zahrnuje i 22 naftových kloubových vozů Solaris, příští rok jich bude dalších 14, dohromady za 236 milionů korun.