Brňané si připomínají jako první rok provozu MHD 1869, kdy do ulic vyjely otevřené vozy na kolejích tažené koňmi na trase z Moravského náměstí do Králova Pole. Provoz však po pěti letech skončil a až za dalších deset let se rozjely první parní tramvaje. První elektrické tramvaje začaly v Brně jezdit až v roce 1900.
Z parního provozu se zachovala dodnes právě muzejní tramvaj Caroline, která pravidelně vyjížděla na historické jízdy po městě až do roku 2011. "Aby mohla jezdit dále, musí projít opravou kotle a rozvodů. Proto jsem navrhl tuto dotaci, aby tento unikátní exponát Technického muzea v Brně mohl znovu na koleje," uvedl Kotzian.
Další akcí, která připomene historii dopravy v Brně, bude 21. června den otevřených dveří v pisárecké tramvajové vozovně. V tentýž den se chystají jízdy po městě historickými tramvajemi, trolejbusy a autobusy.
Od 1. do 14. září se fanoušci MHD mohou těšit na výstavu ve Vaňkovce. Řadu fotografií doplní odborný výklad a také expozice různých částí dopravních prostředků. "Chceme, aby byla výstava atraktivní i pro děti, proto tam budou trenažéry všech typů dopravy, které v Brně máme. Vystavíme zde i dispečerské auto a ukážeme návštěvníkům, jak funguje řídicí informační systém," řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.
Dnešním křtem knihy dopravní podnik vybočil z tradice vydávaných publikací k historii MHD. Barbora Škovierová napsala příběh dětí z vozovny tramvají, vychází bilingvně v češtině i slovenštině. "Dnešní děti jsou budoucími zákazníky. Chceme v nich pěstovat pozitivní vztah k městské hromadné dopravě. Knížku považuji za dobrý způsob, jak tomu pomoci," uvedl ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.