Brixiho dílo je původně takzvaná školská hra, která paroduje výuku zpěvu. Mladí divadelníci ji však přenesli do současnosti, konkrétně do filmového studia. "V našem vyznění je tento titul satirickým příběhem o 'velkých' lidech s malými charaktery, kteří jsou ochotní udělat prakticky cokoliv na cestě za slávou a prestiží," uvedla režisérka Vendelína Osvaldová.

Větší část večera zabere Purcellova Bouře, barokní semiopera na motivy poslední hry Williama Shakespeara, ovšem výrazně zkrácená a zpřehledněná. "Vznikla vlastně nová divadelní hra," podotkla režisérka Renata Fraisová. Na jevišti se zhmotní postavy z antické mytologie, které zasáhnou do osudů italských králů 16. století.

Fraisová do své režijní koncepce pojala také choreografii v barokním stylu. "Barokní tanec je nádherná záležitost. Je velmi často opomíjen, přestože máme vynikající taneční soubory," podotkla režisérka. Usilovala prý také o zachování barokního způsobu myšlení a jevištního projevu.

Obě inscenace mají kontrastní výpravu, tedy kostýmy a scénografii. Zatímco postavy v Brixiho hře jsou ošaceny a nalíčeny moderním, až extravagantním způsobem, v Bouři se potkávají fantastické bytosti s postavami v kostýmech z alžbětinské doby.

Premiérové publikum zhlédne nový dvojprogram 22. března v Divadle na Orlí. Do konce března jsou na programu ještě čtyři uvedení.