"Vozidla s menší kapacitou jsou dobrým prostředkem, jak zachovat, případně i rozšířit rozsah spojů městské hromadné dopravy a zároveň udržet efektivní hospodaření společnosti," řekl generální ředitel Miloš Havránek. S jejich nasazením se počítá nejprve na linkách 43 a 65 v oblasti Řečkovic, Medlánek a Soběšic a také na nové lince 80, která začne jezdit od změny jízdních řádu v polovině prosince z náměstí Míru do Žabovřesk. Vhodné jsou také pro obsluhu turistických či hůře přístupných cílů v centru města. Ve večerních hodinách a o víkendech se minibus využije na lince 46.
Minibus je dlouhý 7,5 metru a vejde se do něj 16 sedících cestujících, 21 stojících a jeden kočárek či invalidní vozík. Pro letní provoz je vybavený dvěma elektrickými ventilátory ve střeše. Díky nákupu bude moci dopravní podnik vyřadit i některé nejstarší autobusy.
V Brně už jezdí od roku 2009 pět minibusů MAVE-Fiat, které obsluhují linky 81 a 82 primárně pro tělesně postižené a v létě také turistickou linku.
V příštím roce by mělo autobusový park rozšířit osm kloubových autobusů. "Začátkem listopadu skončilo výběrové řízení. Nejlepší nabídku podala společnost Solaris. Smlouva není zatím podepsaná, ale autobusy bychom měli mít v první polovině roku. Ve stejné době bychom chtěli mít prvních 12 standardních autobusů na plyn. Do té doby také zprovozníme plnicí stanici," doplnila Hailichová.