Řidič kamionu vjel na přejezd v čase 17:08, krátce před průjezdem nákladního vlaku. „V dané situaci asi udělal to nejlepší, co mohl, nicméně na přejezd neměl vůbec vjíždět a po nehodě ji měl ohlásit,“ vysvětlil mluvčí policie Petr Zámečník.
„Pátráme po řidiči oranžového nákladního vozidla značky Iveco se zahraniční registrační značkou, který nerespektoval zvukové a světelné zabezpečovací zařízení přejezdu v Moravském Písku a ulomil na něm dřevěnou část závory,“ uvedl Zámečník s tím, že svědci se mohou na policii obracet na čísle 974 633 260, nebo na lince 158.
Železniční přejezd v Moravském Písku je nejnebezpečnějším na Hodonínsku a zároveň i jedním z nejrizikovějších v rámci Jihomoravského kraje. „Na tomto přejezdu jsme řešili obdobné situace už několikrát, a to v souvislosti s nákladními auty a dokonce i autobusem,“ upřesnil mluvčí policie.









. Já jsem se probudil, ale zjistil jsem, že bližší semafor se při najetí do závory pootočil ke kameře. Na zadním nic nevidět. Kamera má i určitá omezení, takže těžko usuzovat. To je věc drážní inspekce. Každopádně musel vidět i spouštění zadních závor, když byl ještě před těmi předními. A nakonec: před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet. To platí pro všechny přejezdy.