O hackerských útocích se často mluvilo jen ve filmech, ale už hezkou řádku let se jedná o každodenní realitu. Hackeři prostřednictvím škodlivého software a dalších triků dokážou v současnosti během několika okamžiků ochromit i ten nejvýkonnější server. Odříznout pak e-shop od světa, zmocnit se osobních údajů zákazníků nebo zničit pověst firmy již tedy není neobvyklé. Ve druhém čtvrtletí tohoto roku vzrostl celkový počet DDoS útoků (jejichž cílem je znefunkčnit a znepřístupnit ostatním uživatelům vstup na konkrétní stránku nebo službu) oproti stejnému období v roce 2018 o 18 %.

Implementace bezpečnostních technologií nestačí

V dnešní době je nutné si uvědomit, že kromě známých hrozeb, proti kterým lze implementovat známá protiopatření, existuje i celá škála nebezpečí, proti kterým i ten nejlepší  bezpečnostní systém pomáhá jen do určité míry. Vývoj nových systémů i technologií totiž neprobíhá jednostranně a útočníci rozhodně nespí na vavřínech. Proto se pro všechny podnikatele, firmy i neziskové organizace, které uchovávají osobní i jiná data svých zákazníků, pacientů, žáků, zaměstnanců a obchodních partnerů nabízí možnost sjednání pojištění kybernetických rizik.

Odškodnění při úniku dat i poškození systémů

Pojištění kybernetických rizik je možné sjednat v případě, že dbáte na určitá bezpečnostní opatření, jako je například používání silných hesel a antivirů, práce v oficiálních a aktuálních verzích programů nebo pravidelné zálohování dat. Aby byla škoda z pojištění likvidní, musí nastat tzv. kybernetický incident. Za kybernetický incident bychom mohli označit ztrátu či odcizení  dat v elektronické podobě způsobené úmyslným jednáním, hackerský útok i nedbalostní pochybení zaměstnance, který například omylem pošle dokument s citlivými osobními údaji klienta na neoprávněnou osobu nebo nechá PC bez dozoru a v nezabezpečeném režimu.