7. prosinec 2019
Svátek slaví Ambrož / Benjamín, zítra Květoslava

Svačinky do školy: Rohlík se šunkou je nuda, zkuste to letos jinak!

/
  • Při tvorbě školních svačin buďte originální.
    6. září 2019 ● 09:17

    Připravit dětem zdravou svačinku , která jim dodá všechny potřebné živiny, a zároveň nebude po návratu ze školy stále v aktovce, je pro mnoho rodičů oříšek. Prvních několik dní a týdnů jsou rodiče kreativní a přípravou svačin jsou schopni strávit mnoho času. Čím více se ale blížíme konci prvního čtvrtletí, tím více rodičů sklouzává k tradičnímu rohlíku se šunkou.

  • 1.

    Co na svačinu?

    Zatímco snídaně by měla tvořit přibližně 20 – 25 % denního příjmu energie, svačina by měla dodat přibližně 10 – 15 % příjmu energie. Základem je obvykle celozrnný kvalitní chléb či rohlík, případně zkuste tortilly, bagety anebo kváskový chleba.

     

    Šunky jsou osvědčenou náplní, ale vhodnou alternativou může být i Cottage sýr, falafel nebo vaječná omeleta.


    Pokud chcete být za hvězdného svačináře, udělejte dětem vlastní pomazánku. Připravit ji můžete společně, takže v ní bude pouze to, co dítěti skutečně chutná. Pokud se chcete pečivu zcela vyhnout, můžete přichystat salát. Skvělý je například s červenou čočkou a sýrem.

    Připravte si všechno už večer.

  • 2.

    Pomazánka z kořenové zeleniny

    Potřebujete: 70 g mrkve, 50 g petržele nebo pastináku, 50 g celeru, 70 g cibule, 1 polévkovou lžíci másla, 2 – 3 pol. lžíce bílého jogurtu, sůl, 1 lžíci hořčice, 1 lžičku pažitky.

     

    Postup: Kořenovou zeleninu nastrouhejte nahrubo, cibuli najemno. Rozehřejte pánev, přidejte máslo a pomalu jej nechte rozpustit. Následně přidejte zeleninu a několik minut restujte. Směs nechte vychladnout a vmíchejte hořčici a bílý jogurt. Podle chuti dosolte a přidejte pažitku.

    Při tvorbě školních svačin buďte originální.

  • 3.

    Sýrové muffiny

    Potřebujete: 2 hrnky špaldové mouky, 150 g strouhaného sýra, ½ lžičky jedlé sody, 2 lžičky kypřicího prášku, ½ lžičky tmavého cukru, hrst nasekaných bylinek, 1 ½ hrnku bílého jogurtu, 1 vejce, 6 lžic másla, sůl.

     

    Postup: Předehřejte troubu na 200 °C. Plech na muffiny vyložte papírovými košíčky a postříkejte olejem, aby se okraje nepřipékaly. V míse smíchejte mouku, kypřicí prášek a jedlou sodu. Přidejte bylinky, sýr a cukr. Vše důkladně promíchejte. V další míse smíchejte jogurt, vejce a máslo. Jogurtovou směs vlijte do mouky a míchejte, dokud se vše nespojí v jemné tekuté těsto. Podle potřeby přidejte jogurt. Papírové košíčky naplňte do ¾ těstem a pečte přibližně 20 minut dozlatova.

    Při tvorbě školních svačin buďte originální.

  • 4.

    Wrap s avokádovým dipem

    Potřebujete: 2 tortilly, 1 mrkev, 2 ředkvičky, ¼ červené papriky, strouhaný sýr, 1 lžíci bílého jogurtu. Dekorace: cherry rajčátka, pažitku. Jogurtový dip: ¼ jogurtu, 1 lžičku olivového oleje, 1 lžičku pažitky. Avokádový dip: ¼ jogurtu, ½ avokáda, špetku soli, citronou šťávu.

     

    Postup: Nastrouhejte zeleninu a papriku nakrájejte. Vložte do mísy a přidejte sýr a jogurt. Směs vložte do středu tortilly, kterou zabalte a přeložte na půl. Odkrojte vrchní část tortilly tak, aby na bocích zůstala malá zaječí ouška. Přepulte cherry rajčátko a udělejte z něj nos. Z pažitky vytvořte vousky a mrkvičku použijte na oči. Podávejte s dipy.

    Při tvorbě školních svačin buďte originální.

  • 5.

    Salát s čočkou, mrkví a sýrem

     

    Potřebujete: 1 balení červené čočky, 1 balení rukoly, 100 g sýra Čedaru, špetku soli, 4 mrkve, 1 lžičku hrubozrnné hořčice, 2 lžíce olivového oleje, špetku pepře.

     

    Postup: Čočku uvařte do změknutí, ale nerozvařte ji. Na oleji krátce orestujte mrkev nakrájenou na nudličky. Čočku a mrkev dejte do mísy. Přidejte rukolu, nahrubo nastrouhaný sýr. Dochuťte olivovým olejem, hořčicí a solí.

    Při tvorbě školních svačin buďte originální.

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy