5. prosinec 2019
Svátek slaví Jitka, zítra Mikuláš

Zpátky do školy a snězte svačinu: Rady, jak dětem připravit baštu, která neskončí v koši

/
  • Ovoce či zelenina by ve svačině neměly chybět nikdy
    28. srpna 2019 ● 13:59

    Tak už je to zase tady. Prázdniny jsou u konce, a pokud máte doma školáka, čeká vás každodenní lámání si hlavy, co mu dát s sebou do školy ke svačině. Máme pro vás pár tipů, jak by měla zdravá a výživná „sváča“ vypadat.

  • 1.

    Svačiny připravujte

    Děti by určitě měly od rodičů dostávat do školy připravené svačiny. Pokud jim dáme peníze, aby si svačinu koupily dle svého výběru, patrně vyberou jemné sladké pečivo a cukrovinky. „Špatně zvolená svačina jim nedodá ani energii, ani potřebné živiny, může negativně ovlivnit jejich soustředěnost a z dlouhodobého hlediska může vést i k obezitě,“ říká nutriční specialistka Kateřina Šimková.

    ...
    Autor: istock.com

  • 2.

    I tuky patří do svačiny

    Ideální je taková svačina, která kombinuje všechny tři výživové složky, tzn. bílkoviny, sacharidy, a samozřejmě i tuky. „Můžete tedy sáhnout po kousku pečiva a doplnit ho sýrem, nebo kvalitní šunkou s vysokým obsahem masa a nižším obsahem soli. Obložené pečivo doplňte mixem krájené zeleniny, jako jsou ředkvičky, mrkev, okurka, paprika a přidejte cherry rajčata, která se dětem budou dobře jíst,“ dává tip Šimková.

    Jak si připravit zdravou odpolední svačinu?
    Autor: Profimedia

  • 3.

    S jogurtem zabodujete

    Mléko a mléčné výrobky jsou zdrojem dobře využitelného vápníku. „Denně by dítě mělo sníst alespoň dva mléčné produkty, a proto bílý neslazený jogurt doplněný sladším ovocem případně doslazený medem bude dobrou variantou,“ radí odbornice.

    Svačiny pro školáky připravujte s láskou a nápadem.

  • 4.

    Nebojte se experimentovat

    Svačinu můžete obohatit třeba i o hrst nepražených nesolených oříšků. Další chuťově skvělou variantou mohou být například cizrnové lívance doplněné tvarohem a ovocem, nebo celozrnná tortilla s jogurtovo-tuňákovou pomazánkou doplněná zeleninou. „Tím, že svačinu předložíte dětem v atraktivní a chutné podobě, snáze dosáhnete toho, aby svačina neskončila v odpadkovém koši a děti do sebe dostaly potřebné živiny,“ uzavírá nutriční specialistka.

    Svačiny pro školáky připravujte s láskou a nápadem.
    Autor: zdravestravovani.cz

  • 5.

    Nezapomínejte na pití

    Ke svačině připojte i pití. Nejvhodnější je čistá voda s trochou citronu, ředěné vychladlé ovocné a černé čaje, 100% ovocné a zeleninové šťávy ředěné vodou, mléko či kefír. Limonády a džusy obsahují hodně cukru a děti by je měly pít jen výjimečně.

    ...

    Zdroj: zdravestravovani.cz

Témata

svačina škola

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy