23. leden 2019
Svátek slaví Zdeněk, zítra Milena

Podzimní únava? 4 tipy, jak využít výjimečně teplé tereziánské léto a nadopovat se energií

/
  • Podzimní únava? 4 tipy, jak využít tereziánské léto, abychom se nadopovali na nevlídné dny
    10. října 2018 ● 14:00
     

    Současné nádherné podzimní počasí nám dává nebývalou možnost načerpat ještě energii z přírody a „nastřádat“ si ji na dlouhé zimní pochmurné dny. Máme pro vás čtyři tipy, jak si tereziánské léto ještě pořádně užít.

     

  • 1.

    Piknik v přírodě

    Jezte pravidelně a nezapomínejte na ovocné svačiny, které vám dodají energii. Ušetříte si tak nadbytečné kalorie, které o sobě dají vědět nárůstem hmotnosti. Snažte se vyhnout čokoládovým tyčinkám, jídlům z fast foodu a jiným hříchům. Ideální bude, když si vyrazíte na piknik a najíte se v přírodě. Trávit se vám bude úplně jinak. Sluneční paprsky a čerstvý vzduch vás doslova „nakopnou“ a probudí chuť s podzimní únavou bojovat.

    Podzimní únava? 4 tipy, jak využít tereziánské léto, abychom se nadopovali na nevlídné dny

  • 2.

    Vodu bez bublin

    Důležité je také dodržovat pitný režim pitím neperlivé vody bez bublinek. Nasycená voda totiž může způsobit zažívací potíže a nadýmání. „Díky dostatku tekutin v organismu se rozproudí krev, která bez potíží transportuje k buňkám výživu přijímanou prostřednictvím stravy,“ vysvětluje výživová poradkyně Věra Burešová. Při podzimních túrách byste měli vypít nejméně dva a půl až tři litry tekutin. Ideální jsou i vlažné bylinkové čaje.

    Podzimní únava? 4 tipy, jak využít tereziánské léto, abychom se nadopovali na nevlídné dny

  • 3.

    Vrhněte se na oříšky

    Zásobárnou energie a zdravým mlsáním jsou například oblíbené chia semínka nebo skořápkové plody. Vrhněte se na sbírání oříšků. Letos by měla být dobrá úroda. Obzvláště vlašské jsou pro nás mimořádně přínosné. Dokáží snižovat cholesterol, obsahují nenasycené tuky, jsou bohatým zdrojem vitaminu E, B1, B6, kyseliny listové a hořčíku i zinku.

    Vlašské ořechy. I když pro mnohé jsou vlašské ořechy známé spíše ve spojení s Vánoci a pečením cukroví, po zbytek roku by se na vašem stole rozhodně měly objevit. Jsou bohatým zdrojem vlákniny, obsahují mangan, měď a omega-3 mastné kyseliny. Hrstička vás zasytí a dokáže odvrátit velký hlad. Navíc z nich získáte potřebné zdravé tuky.

  • 4.

    Odpolední restart

    Cítíte, že potřebujete oddech? Dejte si na chvíli „dvacet“ a uvidíte, že se vám vrátí koncentrace a s ní připluje i lepší nálada. Za odpolední spánek se přitom nemusíte nijak stydět. Lékařské studie dokládají jeho pozitivní vliv na tělo. Ideálních je právě těch dvacet až třicet minut.

    Zdroj: naturhouse-cz.cz

    Podzimní únava? 4 tipy, jak využít tereziánské léto, abychom se nadopovali na nevlídné dny
    Autor: iStock

1080p 720p 360p
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy