S novým dodavatelem lze smlouvu uzavřít velmi snadno podle toho, jaký způsob komunikace upřednostňujete. Solidní společnosti nabízejí jak online komunikaci (případně i online správu zákaznického účtu), tak možnost vyřídit s dodavatelem vše po telefonu. Změnu lze provést i při osobní návštěvě obchodního zástupce u vás doma.

SOLIDNÍ OSOBNÍ SCHŮZKA

Právě osobní setkání je stále pro mnoho lidí důležité: mohou se vyptat na detaily smlouvy, proces změny i třeba dílčí položky na faktuře. Abyste ale nenaletěli podvodným podomním prodejcům, nepouštějte domů jen tak někoho, ať slibuje cokoli. Kvalitní společnosti při osobních schůzkách dodržují pevná pravidla a mají řadu kontrolních mechanismů, které chrání zákazníka a které nelze obejít.

Autor: Shutterstock

KVALITNĚ A BEZ RIZIKA

Obchodní zástupci solidních firem vždy prochází výběrovým řízením, školením a následnou certifikací, musí dodržovat kodex prodejce. Standardní je, že se při kontaktu zákazníkovi představí, předloží identifikační kartu a sdělí důvod návštěvy. Až v případě souhlasu předloží cenovou nabídku a potřebné informace. Samozřejmostí je v procesu uzavírání smlouvy možnost kontroly informací zákazníkem, zanechání dokumentů na místě (všeobecné obchodní podmínky, souhlas zákazníka s elektronickým podpisem, ceník).

DALŠÍ POJISTKY

Někteří dodavatelé nabízejí také např. možnost uzavírání online smluv u zákazníků prostřednictvím tabletů. Ty jsou vybaveny aplikací pro uzavírání smluv napojenou na centrální systém, což umožňuje ověřit, že smlouva byla uzavřena opravdu s daným zákazníkem. V několika minutách je prověřeno, zda obchodní zástupce nechyboval a zda zákazník obdržel relevantní informace. Finálně pak dodavatel ještě telefonicky ověří, zda zákazník všemu rozumí, zda se změnou dodavatele opravdu souhlasí. Teprve po tomto posledním kroku obdrží potvrzenou smlouvu poštou či e-mailem. Kvalitní dodavatelé také dodržují např. pravidlo, že při přímém prodeji osobám starším 80 let je vyžadována součinnost rodinného příslušníka!

NOVOU SMLOUVU  LZE UZAVŘÍT

* při návštěvě klientského centra

* prostřednictvím zákaznické linky

* prostřednictvím internetu

* při osobní návštěvě obchodního zástupce