24. leden 2020
Svátek slaví Milena, zítra Miloš

Proti únavě, bolestem kloubů i suché pokožce: 5 faktů, proč bychom měli jíst ryby

/
  • Ryby mají mnho velmi cenných látek pro náš organismus.
    25. října 2017 ● 11:10

    Jíst ryby je důležité. Slýcháme to snad ze všech stran. Ale víte, proč je to tak důležité? Prozradíme, co nám ryby opravdu přináší a jak cenné látky při vaření uchovat.

  • 1.

    Stravitelnost a minerály

    Rybí maso má kvalitní bílkoviny, vápník, draslík, fosfor, vitaminy a v případě mořských ryb také jód. Nejvíce ze všeho je však ceněna omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které si naše tělo není schopno samo vyrobit a musíme je přijímat potravou. „Vhodnou volbou k doplnění těchto látek jsou především mořské ryby, které obsahují velmi dobře stravitelné bílkoviny a mnohem vyšší procento tělu prospěšných látek, než ryby sladkovodní. Rybí maso je i oceňované pro nízkou hladinu tuků ve svalovině, která je výrazně nižší než v libovém hovězím masu,“ říká odborník Vladimír Prokop.

    Ryby mají mnho velmi cenných látek pro náš organismus.

  • 2.

    Jak často ryby jíst?

    Doporučený příjem rybího masa se podle odborníků na zdravou výživu uvádí v množství tří porcí týdně. Nedostatečný příjem ryb a z nich omega-3 mastných kyselin - se může projevovat například zvýšenou únavou, suchou pokožkou nebo bolestmi kloubů. Podle Společnosti po výživu bychom měli dokonce ve svém jídelníčku najít místo pro 400 g rybího masa každý týden.

    Ryby mají mnho velmi cenných látek pro náš organismus.

  • 3.

    Z přírody lepší než z chovu

    Zakoupit kvalitní rybí maso přitom není vždy jednoduché. Výrobci do něj mnohdy uměle přidávají vodu, aby zvýšili jeho hmotnost, k tomu je »obohacují« také o aditiva. To jsou látky, které upravují a vylepšují jejich vlastnosti. Pozor si dejte také na původ ryb. Ryby z farmy jsou uměle dokrmované a jejich maso je tučnější, na rozdíl od pevného a šťavnatého masa ryb z volné přírody. Při výběru ryby věnujte pozornost také způsobu jejího zpracování.

    Test - mražené ryby

  • 4.

    Čerstvé a »čerstvé«

    Na pultech obchodů si řádně vybírejte. Zejména produkty balené v ochranné atmosféře se ke spotřebiteli dostanou často až několik dní po vylovení. Tím značně ztrácí na své kvalitě. Vedle chlazených ryb můžete najít i ryby s masem rozmraženým. Prodejce nechá rybu rozmrazit a následně ji prodává za cenu čerstvé. Takto prodávané výrobky musí být označeny jako rozmražené. Nejlepší volbou tak jsou ryby, které jsou zamrazené ihned po vylovení na moři.

    Ryby zamražené na moři si uchovají nejvíce prospěšných látek.

  • 5.

    Jak rybu dopravit domů a zpracovat

    *Pokud dopředu plánujete nákup ryb, zařaďte jejich výběr až na samý konec nákupu a pak pospíchejte domů.

    *Ideální je přenášet je v chladící tašce.

    * Ať už budete ryby péci, smažit, vařit či jinak tepelně upravovat, nerozmrazujte je předem!

    *Abychom uchovali co nejvíce cenných látek, je vhodné rybu vařit v páře nebo péct na pečícím papíře bez použití tuku. Těmito způsoby tepelné úpravy si tak pochutnáte na tom nejlepším a nejzdravějším rybím mase.

    Zdroj: Mylord-Premium

    Ryby mají mnho velmi cenných látek pro náš organismus.

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy