Vybrat vhodný kroužek, který bude dítě navštěvovat po skončení vyučování, nemusí být jednoduché. Dítě by se ale na jeho volbě mělo přinejmenším podílet. Budou-li mít obě zúčastněné strany (tedy vy – rodič, a váš potomek) rozdílné názory, zkuste dojít alespoň ke kompromisu. Dobrovolnost je prvním předpokladem, že dítě bude kroužek navštěvovat rádo.
ANI MOC, ANI MÁLO
Velmi důležité je nepřehnat to se zátěží. Zejména děti v prvních třídách základní školy vydají i při několika málo hodinách vyučování obrovské množství energie – nestalo se vám třeba, že by školáček usnul ve tři odpoledne hlubokým spánkem? Tuto energii musejí děti někde načerpat. Je přinejmenším nevhodné naplánovat nejmenším školákům čtyři kroužky týdně, které mají případně i víkendové aktivity. Rozumný počet u prvňáků, druháků je jeden, nejvýš dva. A nezapomínejte, že ke kroužku patří i cestování tam a zpět (vyplatí se zajímat o volnočasové aktivity nabízené školou, kterou dítě navštěvuje), stejně jako případná příprava. Nedělejte štvance z dětí, ani ze sebe.
JAK DLOUHO VYDRŽÍ
Ne vždy se podaří vybrat skvělý kroužek, který dítěti vydrží do puberty, na první pokus. Výběr možná ovlivnilo to, že stejnou volbu měl potomkův kamarád, který teď z kytary přešel na tenis. Možná dítě vidělo film o koních, takže jste se nasměrovali ke stájím a pastvinám, teď chce ale chodit na horolezectví. O důvodech, proč ho kroužek nebaví, hovořte, pokuste se vyvarovat tomu, aby měnilo své zájmy co měsíc. Neargumentujte ale tím, že „to stojí“ peníze, pro dítě je tato informace obvykle bez valného významu.