Přestože s modelem S-Max, o kterém jsem psal včera, má zvenčí společnou jenom přední kapotu a světla, příbuzenský vztah rozhodně nezapřou. Přesto je jízda s Galaxy úplně jiným zážitkem. Podvozek pochopitelně používá stejné skupiny, ale je naladěn daleko komfortněji. Jízda je plavnější a měkčí, což ale rozhodně neznamená, že by vás Ford v první zatáčce vyklopil. Naprosto překvapivé dravosti S-Maxe se sice nevyrovná, ale přesto vám dodá dostatek sebejistoty i ke svižným průjezdům zatáčkami. Hlavním úkolem Galaxy ale není pumpování adrenalinu, spíš naopak. Pohodová jízda se spoustou pasažérů je jeho hlavním plusem. I pokud cestujete v plném počtu (tedy řidič a šest cestujících), budete mít naprosté pohodlí – snad s výjimkou basketbalových mužstev. Průměrně vysoký člověk si ale pohodlně sedne i do poslední řady. Samozřejmostí jsou spousty různých odkládacích prostorů a schránek. Trochu potíže jsem ale měl s těmi přímo nad hlavou. Jsou tam čtyři za sebou, do dvou se vejde i časopis, ale při jízdě občas drnčí a vržou. Snad na tom Ford zapracuje. Testovaný model měl pod kapotou dvoulitrový turbodiesel o výkonu 143 koní. Po včerejším zážitku s přeplňovaným S-Maxem se sice zdál trochu dýchavičný (Galaxy je přece jenom kus auta), ale ve skutečnosti bohatě stačí na většinu běžných silnic. Standardně dodávaná šestistupňová převodovka jde bezchybně a dovoluje řidiči udržet se v optimálním poli otáček. Příjemnou změnou oproti některým prémiovým značkám je i fakt, že volant s ovládáním palubního počítače a audiosoustavy je v základní výbavě. Nejlevnější Galaxy pořídíte za 844 990 Kč, špičkový model lehce přesáhne milion. S-Max, menší a sportovnější sourozenec je o zhruba sto tisíc levnější.
První dojmy: Ford Galaxy

Ford Galaxy
(autor: autoweb.cz)
Zpět
na
Zapomeňte na předchozí model vyvíjený společně s Volkswagenem, tohle je něco úplně jiného. A především je to stoprocentní Ford