Kromě motocyklů značky Laurin & Klement si návštěvníci mohli prohlédnout i jednostopé stroje značky Orion a některé další, dnes již zapomenuté. Jak šel automobilový vývoj v Česku?

Fotogalerie
1 fotografie

1906 – Po Česku se pohybuje již skoro tisíc aut a motocyklů. Je hlášeno 208 automobilů a 774 motocyklů.

1908 – První nepříjemnost pro vlastníky motorových vozidel. Panská sněmovna přijala Zákon o povinném ručení.

1913 – Na trhu se objevují další české značky automobilů – Premier byla z Chebu a vozy Turicum se podle švýcarské licence vyráběly ve Slatiňanech

1914 – Firma L&K kupuje libereckou továrnu RAF

1918 – Úředníci se usnesli na nařízení, že před každou křižovatkou se bude troubit

1919 – Z Kopřivnice vyjela první série nákladních automobilů s názvem Tatra
– Poplatek za řidičskou zkoušku byl stanoven na 33,20 Kč. Učit se řídit motorové vozidlo tehdy mohl kdokoliv a kdekoliv.

1920 – Vozový park v ČSR přesáhl číslo 7000. Nejvíce již bylo osobních vozů.

1923 – Jen v Praze došlo k 1229 dopravním nehodám s 11 mrtvými

1925 – Laurin & Klement se stal součástí koncernu Škoda Plzeň

1927 – V řadě míst je dovolena nejvyšší rychlost pro průjezd obcí jen 6 km/hod.

1928 – V ČSR vycházelo 23 motoristických časopisů a věstníků

1929 – Rodí se nová značka Jawa (Janeček – Wanderer)
– Nejvíce zaregistrovaných osobních aut vozí logo Praga (8454 ks), druhá je Tatra (5043 ks) a třetí Škoda (4158 ks)

1930 – Na některých pražských křižovatkách začala fungovat světelná signalizace
– V ČSR bylo již 3000 benzinových čerpadel

1933 – Byly zavedeny nové silniční značky. S malými změnami platí dodnes.
– Na domácím trhu prodávají své automobily Praga, Tatra, Škoda, Aero, Zbrojovka, Walter a Wikov

1936 – V ČSR jezdí celkem již 200 tisíc motorových vozidel

1939 – V březnu začíná v republice nově platit směr jízdy vpravo

1940 – Automobilový provoz je zcela ochromen, německé úřady zabavily osobní i nákladní auta pro vojenské učely. Pro neukázněné řidiče se ve stejnou dobu zavádí 'nedělní škola', aby se předešlo zbytečným nehodám

1944 – Pro špatnou kvalitu pneumatik omezena rychlost na nejvýše 50 km/hod.

1945 – Před skončením války byla téměř zničena továrna Praga

1947 – Konal se první poválečný Autosalon v Praze. Jednalo se teprve o třetí poválečný v Evropě (po Paříži a Ženevě).

1950 – V Praze zavedli havarijní odtahovou službu

1954 – Představen prototyp automobilu Škoda Spartak

1959 – Barum začíná vyrábět bezdušové pneumatiky

1969 – Ve Vrchlabí začala výroba legendárního mikrobusu Škoda 1203

1971 – Pro motoristy byl otevřen první úsek dálnice D1 z Prahy do Mirošovic

1979 – Od 1. srpna vstoupilo v platnost omezení maximální rychlosti na silnicích (90 km/h) a dálnicích (110 km/h) v ČSSR

1989 – Počet registrovaných osobních automobilů v ČR překročil 3 miliony ks

1991 – Došlo ke spojení Škoda Auto s koncernem Volkswagen

2005 – V tomto roce byla zahájena výroba osobních automobilů v TPCA Czech Kolín - Ovčáry

2006 – Počet v ČR registrovaných osobních automobilů překročil hranici 4 milionů

2007firma Karosa změnila název na Iveco Czech Republic

2009 – Automobilový svět se zmítá v krizi