"Malíř byl už od dětství tímto prostředím přitahován. V mládí příležitostně hrál v kabaretu, při pobytu ve Francii v roce 1930 spolupracoval s cirkusem Pinder jako scénograf i autor návrhů kostýmů a plakátů," uvedla autorka výstavy Vanda Skálová. Tichého klauni, kolombíny, hadí muži, akrobati a břichomluvci jsou podle ní výtvarníkovým osobním svědectvím, které vedle lesklé lícové strany okouzlení, slávy a záře reflektorů zpřítomňuje i rub oblíbené zábavy, jímž je chudoba, nejistota, smutek a osamění.

Jádro vystaveného souboru pochází ze sbírek Východočeské galerie v Pardubicích a Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem. Malý soubor ze sbírek Divadelního oddělení Národního muzea připomene i Tichého spolupráci s divadlem, jíž se věnoval v meziválečném období a po druhé světové válce zejména v Národním divadle.

Zároveň byla ve stejném výstavním prostoru otevřena komorní výstava o budově městského divadla v Pardubicích. Východočeská galerie tímto krokem zahajuje projekt Architektura Pardubic, který veřejnosti postupně představí významné stavby města a okolí. Pro letošní rok zvolili kurátoři čtyři ceněné stavby, městské divadlo, krematorium, Winternitzovy automatické mlýny a budovu vlakového nádraží. Obě výstavy potrvají do 21. června.