Autorem scénáře šestidílného sci-fi seriálu pro děti byl Miloš Macourek, režisérem jeho dlouholetý spolupracovník Václav Vorlíček. Oba zkušení tvůrci natočili i Arabelu, Létajícího Čestmíra a řadu crazy komedií v 60. letech. Básník Macourek doslova hýřil originálními nápady, nezměrnou fantazií a poetikou. V "Křečkovi" se tak díky kouzelné noční košili setká malý chlapec se svým pradědečkem, snílkem a zneuznaným geniálním vynálezcem. Setkání roztočí řadu bláznivých situací a příhod, kde se cestuje do pravěku a díky plánku na zmenšování lidí a věcí dokonce i do lidského mozku. Kluci se dostanou do hlavy Julia Satinského, hrajícího zápornou postavu ing. Křečka, a ovládají ho pomocí kladívek. Scény, kdy se mu kouří z uší, dělá dřepy, je po pás ponořen do kafe a mluví bez háčků a čárek, patří k nejvtipnějším. Chlapci Křečka nakonec usvědčí z krádeže geniálního vynálezu a dobro, jak je v pohádkách zvykem, vyhrává nad zlem. Vorlíček natáčel většinu studiových scén v barrandovských ateliérech, kde vznikl nejen interiér školy z minulého století, ale především fantastické kulisy představující "mozkové závity". Seriál o lidské závisti a chytrosti je sice ryze český, ale od svého vzniku byl promítán v mnoha zemích, nejen v Evropě. Zůstane velkým paradoxem, že v roce 1988, kdy měl premiéru, šel do distribuce hollywoodský film Vnitřní vesmír, ve kterém se také hrdina ocitá v cizím těle. Stejně jako většina dětských seriálů tohoto druhu ani Křeček v noční košili po bezmála dvaceti letech od premiéry nezestárl a má stále svoje diváky. Česká televize jej reprízuje každé čtyři roky, na Slovensku ho naposledy uvedla před dvěma lety komerční Markíza. Příště: Rodáci