Aby si tvůrci seriálu byli jisti, že se jejich příběhy podobají realitě, povolali na pomoc kriminalistu Josefa Lottese. Umělecká maskérka Dana Kohoutová se pak stará o to, aby bylo co vyšetřovat.

„Po přečtení scénáře si musím zjistit typ různých zranění a jejich reálnou podobu. Proto spolupracuji se soudním znalcem panem doktorem Matlachem, kterého znám už z jiného projektu. Měla jsem s ním schůzku a probrala, co a jak má vypadat, aby to bylo reálné. To je to nejdůležitější,“ prozradila deníku Aha! s tím, že smrtelná zranění nesmí působit jako malovaná.

Příprava takových „reálných“ zranění pak zabere jednu až pět hodin, neboť se nesmí se podcenit žádný detail. „Co se týče druhu krve, to je složitá věc. Nejde o výrobu jako takovou, protože ji objednávám z Německa a Anglie, nevyrábím ji sama…,“ přiznala.

„Nejde přitom ani tak o její funkci, ale o barevnost krve ke konkrétním zraněním. Barevnost a hustota hrají totiž důležitou roli,“ vysvětlila alchymii při výrobě nebožtíků na place.

Díky pečlivé práci umělecké maskérky z mrtvol seniorů v nedělní první části dílu s názvem Loupežníci běhal mráz po zádech. Příběh sériových vrahů Stodolových, kterými byl díl inspirován, téměř opět ožil.

Fotogalerie
13 fotografií