Letní souboj českých televizí
Do hlavního vysílacího času (Primetime) se Prima Family rozhodla vyrukovat s obměnou svého úspěšného kuchařského pořadu a nalákala české celebrity, aby změřily své umění ve VIP Prostřeno.
Nova vsadila na neokoukané tváře z lidu. A nabízí pohled do nitra reality show Farma, ve které se skupinka soutěžících potýká s nástrahami života bez civilizačních výdobytků na samotě u lesa. Jak tyhle dva pořady zabodovaly u diváků? Blesk prozkoumal období od začátku prázdnin, tedy od 1. července.
Proč Farma nudí?
Zpočátku sice možná zapůsobila zvědavost diváků a Farma neměla vyloženě špatný nástup, jenže zvláštní skvadra soutěžících i soutěž samotná jako by začala více a více nudit.
Potvrzují to i průzkumy. Průměrná sledovanost Farmy je za prvních 14 dní v červenci 23,3%, jeden díl sledovalo průměrně 777 tisíc lidí v kategorii 15 a více let. Nic moc převratného. A největší sledovanosti Farma dosáhla, když proti ní zrovna neběžel hit z Primy.
Když se v pořadu VIP Prostřeno představilo pospolu herecké duo Jiří Krampol a Jiří Štěpnička, doplněné moderátorkami Nikol Štíbrovou a Sandrou Parmovou (1. červencový týden), byla situace ještě poměrně vyrovnaná. Pak však Prima nominovala dámskou jízdu v podobě Dády Patrasové, Světlany Nálepkové, Vlasty Žehrové a Michaely Kudláčkové (2. červencový týden) a Farma začala ztrácet výrazněji. A to platí i pro 3. týden mj. s Heidi Janků a Lenkou Kořínkovou.
Známé tváře táhnou. A sledovanost Prostřena je přece jen o něco vyšší - v průměru 25,3% a 805 tisíc diváků na díl.
Proč tedy lidé raději koukají na vaření než na farmaření? „Klasická reality show je představení, které za chvíli omrzí. Lidé jsou u Farmy jen jako diváci. Vaření ale pasivní není. Vidí jak celebrity bydlí, vaří a můžou jejich recepty využít ve svém životě,“ vysvětlil Blesku mediální odborník Milan Šmíd.

Přesto ani jedna ze soutěží zdaleka nemá na nejúspěšnější reality show Vyvolení. Jejich první řadu sledovalo průměrně kolem 1,5 milionu diváků a na samotné finále, ve kterém vyhrál Vladko (vzpomínáte?) koukalo 2 207 000 diváků. Druhá řada Vyvolených se však pohybovala již kolem milionu diváků na díl, napotřetí pak už začalo šmírování ve vile nudit i věrné fanoušky a sledovanost poklesla na úroveň Farmy...
Prodloužené zprávy na Nově? Po osmé hodině raději přepnou
Nova však nyní razí nejen heslo „více reality show“, ale také „více zpravodajství“. A před Farmu zařadila prodloužené televizní noviny. Jenže, ztrácí diváky i u zpráv.
Nikoliv půl hodiny, ale již celých 40 minut servíruje divákům novinky z domova, ze světa a sportu. Začátek hlavních večerních pořadů tak posunula na 20:20. Zda se na podzim vrátí zpátky k původním vysílacím časům, to zatím není jasné. A čeká se, jak tenhle experiment, naroubovaný údajně na jiný rytmus diváků během léta, vyjde.
Naopak si polepšila Prima, které si drží solidní průměr sledovanosti a vyšel ji tah s nasazením zpráv v 18:55.
Zpravodajství TV Nova se drží na úrovni kolem 50% sledovanosti (49,34%) v kategorii 15+ (od patnácti let výš), což znamená průměr 1,416 mil. diváků na díl.
Následuje FTV Prima (průměrná sledovanost zpráv 35,92% diváků, 846,6 tisíce diváků na díl), na posledním místě veřejnoprávní Česká televize (22,31%, 569,4 tisíce diváků).

