Zrzka Anna, na rozdíl od jiných, zvolila pudrově narůžovělé romantické šaty z lehkého šifonu se spoustou volánů na živůtku i nadýchané sukýnce. K nim navlékla lesklé, světle tělové punčocháče s akcentem šedé, jež se ke kolenům v abstraktním plošném vzoru šířila. Nohy obula do kotníčkových botek z hnědé patinované kůže (useň spíš působila jako okopaná, časem odřená, než značkově patinovaná), které v první republice minulého století nosily hornické holky, když šly sbírat trochu uhlí na haldu. A v rámci tohoto undergroundového stylu přidala teplé ponožky s nemožným potiskem v lemu...
Hříva zrzavých vlasů image dráždivě drzé Lolitky dotahovala. Anna zkrátka svým zjevem fascinovala a nudnou přehlídku modelů, které předvedly další veřejně populární osobnosti, pikantně kořenila. I se vším stylistickým šílenstvím, které je ve věku šestnácti let s potřebou vzdoru proti establishmentu spojené.
Smutný, černou korunovaný princip věci
Zmínka v úvodu, že si Hřebejkova Nevinnost odbyla slavnostní premiéru, nebyla až tak od věci. Až na pár výjimek (např. hlavní protagonisté snímku Ondřej Vetchý, Aňa Geislerová) pozvané, veřejností sledované osobnosti tuhle slavnostní událost na poli módy opravdu těžce odflákly.
Většina prominentů zkrátka opět připomněla problém nedostatku etikety - oné společenské konvence vyjádřené pojmem dress code, který začíná a

Samozřejmě, že takzvaně jde jen o hadry. O pofiderní slupku oblečení. Ale ta přece výjimečnost akce pečetí. Anebo ji devalvuje. Přiznám se, že tuto rádoby svobodomyslnou, tolik rozšířenou křeč českých filmových tvůrců, včetně herců, nechápu. A jen můžu tleskat Ondřeji Vetchému a Anně Geislerové, kteří jí v případě Nevinnosti nepodlehli.
Anna versus Anna
Režisér Jan Hřebejk na adresu dcery Jitky Asterové, Anny Linhartové prohlásil, že je velmi talentovanou a osobitou herečkou. Osobitost daná svobodomyslností šestnáctileté holky jí neschází ani v módním projevu. Bez ohledu na to, jaký má na ni její matka, herečka a moderátorka Jitka Asterová, vliv. Ostatně i Jitka je svým způsobem rebel, který se více či méně dobře s módou potýká. A v kuloárech se říká, že naopak Anna mámě v poslední době v oblečení radí. Pokud ano, tak úspěšně.

Anna Linhartová, která ztvárnila roli sexuálně zneužité dívky je každopádně exot, který dal podnět k úvahám, že se na českém filmovém nebi objevila zrzka, jež bude šlapat hvězdné Anně Geislerové na paty. Včetně osobitého přístupu k módě, který s celkovou jedinečností dost souvisí. Nic proti této teorii, ale počkejme si, zda ji čas potvrdí.
Řekněme, že šestnáctiletá Anna Linhartová neobratně vystrčila růžky a zkušená, čtyřiatřicetiletá Anna Geislerová jí (zatím) těžce převálcovala. Její outfit byl sice v základu černým monolitem, ale ona tenhle módní atak tmy rozbila stříbřitým fráčkem. Tohle se jí povedlo – na rozdíl od outfitu na ceremoniál udílení cen českých filmových kritiků. Zkrátka Anna Linhartová dala o sobě kontroverzně vědět. Šílená, světem uznávaná návrhářka Vivienne Westwood by jí zřejmě zatleskala. Anna Geislerová ale také nenudila a byla o pár módních mílí vpředu. Počkejme si na další možná kola. Nicméně platí, že šestnáctiletá Anna - v Nevinnosti zneužívaná čtrnáctiletá holka - premiéru rozsvítila. Scénárista snímku Jarchovský i jeho režisér Hřebejk zdůrazňují, že láska, která je leitmotivem jejich psychologického dramatu, má mnoho podob. A to platí i o módě.