Hrát pro děti je podle Havlové velmi náročné. "Dříve jsem hrála v divadle Jiřího Wolkera (dnešní Divadlo v Dlouhé) a vím, že tvořit i hrát pro děti je těžké, protože je potřeba udržet jejich pozornost stůj co stůj, tedy hraj co hraj.

U představení s živým publikem to pak může být i velmi nebezpečné, protože po vás střílejí z praku hřebíky, házejí svačinami a jinými předměty. Vzpomínám si, že například svou Márinku během představení hry Fidlovačka a Checcu v Poprasku na laguně jsem odehrála často zády k dětem," přiznala Dagmar.

Herečka, která má na kontě šest desítek celovečerních filmů, převzala na závěrečném večeru festivalu cenu Zlatý střevíček za mimořádný přínos kinematografii pro děti a mládež.

"Mám Moravu moc ráda, narodila jsem se v Brně, cítím se tady jako doma. Je tady spousta dětí, pozitivní energie," řekla Havlová, která současné filmy pro děti a mládež sleduje díky svým dvěma malým vnučkám. "Ty mne udržují v obraze. Ale zjišťuji, že klasické Popelky a Karkulky nejsou v módě," uvedla herečka, která ocenila tvorbu pro děti a mládež v minulosti.

"Lidé z branže kolem filmů, kteří se zdáli režimu nebezpeční, byli často pro jistotu 'odsunuti' od tvorby pro dospělé k produkci pro děti a mládež. V této oblasti se tak pohybovaly špičky svého řemesla a vznikaly velmi kvalitní hrané i animované filmy," řekla.

Havlová ještě pod jménem Veškrnová hrála ve filmech Holky z porcelánu, Holka na zabití, Jak se točí Rozmarýny nebo v seriálech Návštěvníci, Cirkus Humberto nebo Bylo nás pět, na který se rád díval její muž Václav Havel.

 

Fotogalerie
20 fotografií