Na plátně se objeví Lucie Bílá, Karel Roden, Eliška Balzerová, Bolek Polívka, Jiří Mádl, Arnošt Goldflam, Nina Divíšková a v dětských rolích Matěj Převrátil a Amelie Pokorná. Ta film dnes viděla poprvé a novináře rozesmála tvrzením, že by na něj šla i popadesáté.

"Snímek chceme ukázat obchodníkům a distributorům v Karlových Varech a jsme připraveni na další jednání. Myslím si, že bychom mohli tento snímek sami v Česku předabovat do angličtiny včetně písní, protože jeho žánr je vděčný," řekl po projekci producent Igor Konyukov. Dobrých herců je tu podle něj dost; počítá i s Lucií Bílou jako interpretkou písní v angličtině.

Brabcovi se prý těžko odhaduje věková kategorie těch, kteří by měli usednout v hledišti. "Snímek jsme dokončovali opravdu až do poslední chvíle před premiérou. Ve Zlíně byl přijat výborně - a to ho viděly děti od těch malých až po velké školáky," dodal.

Letní rozverná komedie těží z předpokladu, že dobré i zlé sny se ukrývají v našich peřinách. Brabec měl před stereoskopickou kamerou řadu potrhlých hrdinů a vytvořil svět na pomezí fantazie a reality. Rozdíl mezi normálním natáčením a tím ve 3D označil za "obrovský, děsivý a jenom pro otrlé".

Fotogalerie
15 fotografií

Důležitou součástí všech záběrů byly totiž přesně vypočítané vzdálenosti od kamery. Nepracovalo se jen s výškou a šířkou, ale i s hloubkou. A ta se stále měřila. Plných 20 minut příběhu se odehrává ve světě snů, který vznikal v počítači; herci museli tuto část odehrát "naslepo" před zeleným pozadím. Film obsahuje 476 trikových záběrů od výměn oblohy, retuše antén až po efekty v peřině. K filmu vyšel i samostatný soundtrack - hudbu složil René Rypar ze skupiny Support Lesbiens. Scenáristou byl Miroslav Adamec, střihačem Jan Mattlach.

"Lucie Bílá, aniž to věděla, hrála mojí maminku. A Roden nehrál mého tatínka, ale mě," komentoval režisér práci s herci. Je pověstný tím, že jednotlivé scény nevysvětluje, ale předehrává - chce jim prý předat pocit, který si při čtení scénáře vysnil. Do malých rolí obsadil například Tatianu Vilhelmovou či Daru Rolins a Pepu Vojtka. Inspiroval se světovými muzikály, například snímkem Mamma Mia! Utvrdil ho v tom, že když může zpívat Pierce Brosnan, který to vůbec neumí, klidně může zpívat Roden či Mádl. V několika muzikálových scénách vystupuje i stovka tanečníků naráz.

Zařadit snímek V peřině do žánrového "šuplíku" je obtížné. Tvůrci mluví o muzikálu, rodinné komedii, fantasy či výpravné přehlídce digitálních triků, ale Brabec to nemá rád. "Filmy jsou pro mě o předání emoce. V tomto případě jsme se snažili předat náš humor, nadšení, fantazii a letní atmosféru. Diváci by se prostě měli bavit a nestarat se o to, co se děje venku," vysvětlil.

Lucie Bílá se objevila před filmovou kamerou v Princezně ze mlejna, v Králi Ubu, Čase dluhů i v komedii Líbáš jako bůh. Natáčení označuje za krásné odpočinkové období, v němž přišla na jiné myšlenky a otevřela jiné dveře.