Čumilové mají smůlu: Řetězec Hooters vyhlásil bankrot a zavírá nejvnadnější restaurace
Americká síť restaurací Hooters, známá hlavně díky spoře oděným servírkám a křupavým kuřecím křídlům, vyhlásila bankrot. Firma plánuje uzavřít stovku svých podniků a přenechat je skupině franšízantů. Po čtyřech dekádách se tak pomalu loučí jedna z ikon popkultury, která kombinovala sportovní přenosy, mastné jídlo a těsné oranžové šortky.
Řetězec Hooters podal v pondělí 1. dubna návrh na ochranu před věřiteli u texaského soudu v Dallasu. Firma se dohodla na restrukturalizačním plánu se skupinou kupců, která už nyní provozuje více než 30 % jejích franšíz v USA. Právě těmto franšízantům má být převedeno 100 provozoven. Cílem je udržet značku při životě, i když už to nebude v původní podobě.
Po dokončení reorganizace budou všechny restaurace Hooters ve vlastnictví franšízantů. Neil Kiefer, šéf Hooters Inc, prohlásil, že prodej cílí na návrat k původnímu konceptu, včetně zjednodušení operací a zaměření na dlouhodobý růst. Podle něj je návrat k základům spojen i s možným zpřístupněním restaurací širší veřejnosti, tedy i rodinám s dětmi. Kiefer se nechal slyšet, že se značka „příliš vzdálila svému původnímu duchu“, a že je čas na restart, uvádí deník Metro.
Hooters má aktuálně přes 400 poboček po celém světě. Bankrot se týká výhradně restaurací provozovaných přímo firmou v USA. To znamená, že zahraniční pobočky postiženy nebudou.
Co stojí za pádem legendy? Řetězec čelí stejným problémům jako řada dalších amerických gastropodniků: rostoucí náklady na potraviny a pracovní sílu, pokles zájmu zákazníků i proměna společenského klimatu. Značka se navíc v minulosti potýkala i s žalobami kvůli diskriminaci a musela uzavřít desítky restaurací.
První Hooters otevřel v roce 1983 v Clearwateru na Floridě. Rychle se stal hitem nejen díky svému neformálnímu stylu a nabídce křídel, burgerů a piva, ale hlavně díky „Hooters Girls“, servírkám v odvážných, dnes už ikonických uniformách. Řetězec byl populární hlavně v 90. letech, ale v posledních době čelil tvrdé konkurenci i změně společenských očekávání. Podle některých komentářů se původní koncept založený na přitažlivosti servírek v sexy oblečení už dnes jeví jako zastaralý a neudržitelný.
Podobně by měly skončit v Evropě Mekáče. Ať si ten hnus nacpává Donald do svýho pupku sám. Také jsem tam byl 2x - v Glasgow cheeseburger 80 penny - hnus, podruhé v Ústí nad Labem - hamburger 26 Kč - ještě horší hnus, hodil jsem po jeho konzumeci šavli.