Klienti UniCredit Bank šílí, nemají bankovnictví. „Kupte mi plíny a sunar,“ vzkazují
Série stížností se svalila v úterý na internetové a mobilní bankovnictví UniCredit Bank. Bance vypadla funkčnost jejích klíčových služeb, lidé nemohou odesílat platby nebo si zobrazovat důležité informace o účtech a kartách. Banka se za potíže omluvila, způsobily je technické problémy. Všichni klienti mohou do odvolání odesílat platby z poboček zdarma. Na záležitost upozornil web iHNed.cz.
Zmatenost, naštvanost a nesmírné komplikace. Takové problémy způsobily mezi lidmi výpadky internetových a mobilních služeb UniCredit Bank, kvůli kterým klienti už od pondělí nemohou vykonat ani ty nejjednodušší operace na svých účtech.
„Tohle je už vážně otřesný. Mám vztek, nemohu uhradit pohledávky, které jsou důležité,“ rozčílila se na Facebooku banky Jana.
Nelze zobrazit historie účtu, kreditní karty ani odesílat platby. Někdy se to na několikátý pokus podaří, jindy ani to ne. Infolinka banky je navíc přetížená, takže mnozí lidé neví, kam se obrátit. Svoji frustraci tak aspoň projevují na facebookovém profilu banky, podle kterého výpadky zasáhly stovky lidí. „Pozítří mi přijde mateřská. Jestli se k ní nedostanu, žádám od vás koupit plíny a sunar,“ napsala rozčilená Lucie. „Toto vaše jednání nemá opravdu obdoby. Uvědomujete si vůbec, kolika lidem jste zkomplikovali život, ne-li přímo ohrozili v podnikání?! Jak si toto můžete vůbec dovolit? Běžně se dělají aktualizace přes noc, co máte proboha za zaměstnance, že to nedokážou ani po pěti dnech! Lituji, že mám u vás hypotéku, odešla bych okamžitě!!“ zoufá si na sociální síti i Monika.
K problémům došlo po plánové víkendové odstávce. Jejím cílem bylo internetové bankovnictví zcela renovovat a nabídnout klientům lepší služby. Platby tak byly zastaveny v pátek po 15. hodině, na což firma upozorňovala na své webové stránce. Znovuzprovoznění služeb, ke kterému mělo dojít v pondělí ráno, ale nenastalo. Řada lidí tak například neví, zda od svého zaměstnavatele obdržela mzdu.
Odškodnění klientů není jisté
Banka si je problémů vědoma a omlouvá se za ně. Na svém webu situaci vysvětluje, způsobily ji prý technické problémy. Zákazníkům doporučuje, aby využívali kamenné pobočky, kde většinu úkonů mohou vykonat, včetně odesílání plateb, které bude dočasně zdarma. Někteří lidé na sociálních sítích ale tento fakt zpochybnili.
„Vzhledem k aktualizaci interního bankovního systému, o kterém jsme klienty informovali, zaznamenáváme dočasné technické problémy, které ovlivňují dostupnost služeb Online Bankingu a Smart Bankingu. Všechny naše týmy v tuto chvíli velmi intenzivně pracují na vyřešení problému. Našim klientům se omlouváme za způsobené nepříjemnosti,“ vysvětloval pro iHNed.cz mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek.
Kdy systémy opět naběhnou do normálního režimu, mluvčí neuvedl. Zároveň nesdělil, zda bude banka klienty nějak odškodňovat.
není to poprvé když je dnes středa a pořád nefungují, je to pro hodně lidí ale naposledy ať si dole píšou agenti banky co chtějí mají čas psát hezky do diskuzí, když nezpracovávají příkazy po netu reklama jim ale bude na nic šmejdi