Klienti UniCredit Bank šílí, nemají bankovnictví. „Kupte mi plíny a sunar,“ vzkazují

Autor: Mii - 
10. 10. 2017
15:42

Série stížností se svalila v úterý na internetové a mobilní bankovnictví UniCredit Bank. Bance vypadla funkčnost jejích klíčových služeb, lidé nemohou odesílat platby nebo si zobrazovat důležité informace o účtech a kartách. Banka se za potíže omluvila, způsobily je technické problémy. Všichni klienti mohou do odvolání odesílat platby z poboček zdarma. Na záležitost upozornil web iHNed.cz.

Zmatenost, naštvanost a nesmírné komplikace. Takové problémy způsobily mezi lidmi výpadky internetových a mobilních služeb UniCredit Bank, kvůli kterým klienti už od pondělí nemohou vykonat ani ty nejjednodušší operace na svých účtech.

„Tohle je už vážně otřesný. Mám vztek, nemohu uhradit pohledávky, které jsou důležité,“ rozčílila se na Facebooku banky Jana.

Nelze zobrazit historie účtu, kreditní karty ani odesílat platby. Někdy se to na několikátý pokus podaří, jindy ani to ne. Infolinka banky je navíc přetížená, takže mnozí lidé neví, kam se obrátit. Svoji frustraci tak aspoň projevují na facebookovém profilu banky, podle kterého výpadky zasáhly stovky lidí. „Pozítří mi přijde mateřská. Jestli se k ní nedostanu, žádám od vás koupit plíny a sunar,“ napsala rozčilená Lucie. „Toto vaše jednání nemá opravdu obdoby. Uvědomujete si vůbec, kolika lidem jste zkomplikovali život, ne-li přímo ohrozili v podnikání?! Jak si toto můžete vůbec dovolit? Běžně se dělají aktualizace přes noc, co máte proboha za zaměstnance, že to nedokážou ani po pěti dnech! Lituji, že mám u vás hypotéku, odešla bych okamžitě!!“ zoufá si na sociální síti i Monika.

K problémům došlo po plánové víkendové odstávce. Jejím cílem bylo internetové bankovnictví zcela renovovat a nabídnout klientům lepší služby. Platby tak byly zastaveny v pátek po 15. hodině, na což firma upozorňovala na své webové stránce. Znovuzprovoznění služeb, ke kterému mělo dojít v pondělí ráno, ale nenastalo. Řada lidí tak například neví, zda od svého zaměstnavatele obdržela mzdu.

Odškodnění klientů není jisté

Banka si je problémů vědoma a omlouvá se za ně. Na svém webu situaci vysvětluje, způsobily ji prý technické problémy. Zákazníkům doporučuje, aby využívali kamenné pobočky, kde většinu úkonů mohou vykonat, včetně odesílání plateb, které bude dočasně zdarma. Někteří lidé na sociálních sítích ale tento fakt zpochybnili.

„Vzhledem k aktualizaci interního bankovního systému, o kterém jsme klienty informovali, zaznamenáváme dočasné technické problémy, které ovlivňují dostupnost služeb Online Bankingu a Smart Bankingu. Všechny naše týmy v tuto chvíli velmi intenzivně pracují na vyřešení problému. Našim klientům se omlouváme za způsobené nepříjemnosti,“ vysvětloval pro iHNed.cz mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek.

Kdy systémy opět naběhnou do normálního režimu, mluvčí neuvedl. Zároveň nesdělil, zda bude banka klienty nějak odškodňovat.

Video Trik, jak odhalit falešný profil na sociální síti. - Maminka.cz, Supermámy.cz/Adam Balažovič
720p 360p

Doporučujeme
dingous ( 11. října 2017 15:41 )

není to poprvé když je dnes středa a pořád nefungují, je to pro hodně lidí ale naposledy ať si dole píšou agenti banky co chtějí mají čas psát hezky do diskuzí, když nezpracovávají příkazy po netu reklama jim ale bude na nic šmejdi

Barth99 ( 10. října 2017 22:55 )

Taký mám rád lidi co vymyslí řešení během minuty a různé záložné servery jak tomu říkají a myslí si , že je to update telefonu Pan vihor by byl dolaroví milionář kdyby své know-how poskytnul všem corporacím a jeho řešením s přepnutím do minuty na starý systém

Drakes ( 10. října 2017 22:44 )

Vy asi IT moc nerozumíš nebo snad nepracujete ne ? Jako omlouvm se , ale tohle co píšeš je úplně mimo. Testovat můžete jak chcete ale jít do live je něco jiného a jsou věcí které nejdou vrátít nebo přepnout za minutu jak tady píšete . Píšou interní systém banky a ne jenom aplikaci ! Kdyby jste dělal v IT a rozuměl tomu aspo%n trochu taky by ste měl představu co znamená aktualizovat interní systém a je jedno jestli je to banka nebo operátor atd... tady je vidět , že nemáte absolutně představu jak to funguje a psát tady přepnout něco za minutu nebo beta verze to je trochu mimo...

Drakes ( 10. října 2017 22:37 )

Nechapu jak tohle můžete psát! Ja byl dnes na pobočce a normálně jsem vybral hotovost bez jediného problému a karta funguje taky . Bylo tam hodně lidí a každý peníze dostal. Hold půlka lidí je lína zvednout zadek a dojít na pobočku a místo toho seděj u pc a píšou tyhle komenty. Jak píše pepen vše bylo hlášeno takže nebyl problém se pojistit a vybrat si peníze a vše zaplatit předem. Je to nepříjemné to ano ale půlka lidí to podle mě ani neřešilo a veškeré platby řeší den před spaltností . Dělám sám v IT v zahraničí a tohle se stát může a nejde se na to připravit.

ja01 ( 10. října 2017 22:16 )

Tady musím souhlasit s pepem. Drazí nejsou, účet vedou zdarma. Výpadek to je první za celou dobu, co u nich mám účet. Souhlasím ale s tím, že poslední verze internetbankingu jsou omalovánky, které jsou k nepoužitelné. Vždy se přihlašuji 2x. Poprvé abych si zvolil použití minulé verze a podruhé abych přikázal platbu. Vklad přes bankomat jsem nikdy nepotřeboval a výběr je možný z libovolného bankomatu kterékoliv banky. Takže by bylo dobré zachovat trošku objektivity.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud