Loňská sezona začala v červenci, trvala 68 dní. Zaujaly plavby ze slepého ramene Malše. Nejvíc lidí se svezlo večer, jezdilo se ale jen po dohodě. "Je zájem o večerní vyjížďky po vodě, proto prodloužíme čas na večerní plavbu. Molo bylo provizorní, ani loď nebyla taková, jakou bychom si představovali, nebyla loď pro rodinu. Na tuto sezonu plánujeme pohodlnější molo a lepší, větší loď," řekla Jirásková. V půjčovně budou i paddleboardy. Dobré molo stojí dle Jiráskové 300.000 Kč, loď půl milionu.
Investice se chystají i v Týně nad Vltavou. V plánech je stavba kapitanátu, záměr rozšířit přístaviště včetně nového mola a vylepšit je, aby sloužilo i největším výletním lodím. Loni jezdila poprvé linka mezi Týnem a Hlubokou nad Vltavou, svezla 500 až 600 lidí. ČTK to dnes řekl vedoucí InfoPointu v Týně David Machart. Náklady na vývaziště lodí odhadl na 20 milionů, na kapitanát kolem čtyř až pěti milionů korun.
"Loni to byl pilotní projekt, jestli o linku mezi Týnem a Hlubokou bude vůbec zájem. Zvažujeme, že rozšíříme nabídku našich vyhlídkových plaveb na Hlubokou o další den," řekl Machart. Loni se jezdilo jednou týdně, letos by se mělo jezdit dvakrát, přibude jeden víkendový den.
Město má architektonickou studii, kterou projedná s obyvateli. Starosta Týna nad Vltavou Milan Šnorek (ODS) dnes ČTK řekl, že záměr je třeba prosadit na Ředitelství vodních cest a ministerstvu dopravy. "Chceme rozšířit molo a vybudovat zázemí na parkovišti pod kostelem, které by sloužilo jak pro turisty od vody, tak pro turisty od cyklostezky. Byly by tam sprchy, záchody, občerstvení. A jsou tu soukromé investorské záměry vystavět vedle bývalých Benešových mlýnů servisní centrum a marinu," řekl Šnorek.
Odhad nákladů ještě nezná ani Povodí Vltavy. Z poslední schůzky s městem vzešel požadavek povodí na změnu příjezdové rampy, "aby mohlo vjet nákladní auto na plochu našeho stávajícího vývaziště. V budoucnu ho plánujeme o něco rozšířit," řekl dnes ČTK mluvčí Povodí Vltavy Hugo Roldán.
Na plavební trase Stezka řeky Vltavy je možné se plavit z centra Českých Budějovic od Lannovy loděnice přes Hlubokou do Týna nad Vltavou a dále při odbočce proti proudu Lužnice do Kolodějí nad Lužnicí s nově opraveným zámkem. Poslední dokončená plavební komora na Vltavě v Hněvkovicích umožňuje plavbu po téměř 100 kilometrů dlouhé vodní cestě z Budějovic na Orlík. Stavba hněvkovické propusti a úpravy řeky v okolí stály 470 milionů.