Porota ocenila zejména kreativitu, odvahu a společenskou odpovědnost kampaně Sem patřím. Problém, na který upozornila, se prý týká i dalších evropských technických univerzit.

Vícekanálová kampaň zahrnovala webovou stránku Technicky vzato a šest videí včetně hlavního spotu, který měl značnou sledovanost na sociálních sítích.

Ke konci března získala brněnská technika celkem 14.000 přihlášek ke studiu, z toho polovina uchazečů se k elektronické přihlášce proklikala přes některou z cest náborové kampaně Sem patřím.

Vysoké učení technické si ceny váží. "Po prezentaci nás oslovili zástupci ostatních technických škol s tím, že řeší úplně stejný problém, ale zatím nevěděli, jak téma uchopit tak, aby se nedostatek žen v technice jen neproblematizoval a kampaň zaujala cílovou skupinu,“ uvedla Pavla Ondrušková z oddělení marketingu a vnějších vztahů, která kampaň spoluvytvářela.

"Doufám, že se nám podařilo začít dlouhodobější trend, díky kterému se ženy budou například více podílet i na vývoji nových technologií. Jako uživatelky totiž pracují s technologiemi jinak, tudíž zbytečně přicházíme o jejich přínos. Kvůli tomu jsou pak ženy znevýhodněné i jako koncové uživatelky technologií," řekla Ondrušková.