Nový holding by měl postavení KMV na maďarském trhu ještě posílit. Firma, která působí kromě České republiky také v Rakousku, Německu, Polsku, Slovensku a na Ukrajině, se tak stává zřejmě nejsilnější skupinou, která vyrábí minerální vody ve střední Evropě.
Podle Allessandra Pasqualeho ale ani akvizice v Maďarsku nejsou poslední. "Poohlížíme se a zvažujeme i další investiční příležitosti v regionu. Ale je ještě brzy na to zveřejnit konkrétní záměry," řekl dnes v Budapešti ČTK Pasquale.
Spojení KMV a Szentkirályi berou obě firmy jako splynutí dvou rodinných firem, které měly podobné začátky. Antonio Pasquale, otec Alessandra, také převzal malou firmu po otci. Postupně z ní vybudoval jedničku na italském trhu a poté přišel do Čech, aby se věnoval značce Mattoni. Ta je dnes spolu s dalšími produkty KMV největším výrobcem minerálních vod v České republice.
Cílem holdingu je posílení maďarské značky i otevření možností pro vývoz do okolních zemí. Maďarsko je přitom z pohledu spotřeby balených vod na předním místě v Evropě. Podle Evropské federace balených vod spotřeboval v roce 2013 každý Maďar ročně v průměru 119 litrů balené vody. Více jí vypijí pouze v Itálii, Německu, Belgii a Portugalsku. V České republice je spotřeba balené vody jen 48 litrů na osobu za rok.
KMV měly podle poslední výroční zprávy za rok 2013 obrat přes tři miliardy korun a čistý zisk 151,9 milionu Kč. O rok dříve měla firma obrat 2,8 miliardy korun a zisk 110 milionů Kč. V zemích, kde působí, zaměstnává skupina KMV nyní zhruba 750 zaměstnanců.
Celá skupina firem KMV pak pro letošní rok očekává obrat 6,3 miliardy korun a prodat chce 890 milionů lahví minerálky. Firmy skupiny zaměstnávají v současné době dohromady 950 zaměstnanců.
Na trhu nealkoholických nápojů je pro KMV největší konkurencí holding Kofola. Ta se ale zaměřuje prioritně na jiný segment trhu. V Evropě má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2100 lidí, z toho kolem 700 v Česku. Do jejího produktového portfolia patří pramenitá voda Rajec, řada ovocných nápojů a sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík nebo energetické nápoje Semtex. Loni Kofola koupila slovinského producenta minerální vody Radenska. Skupina loni vykázala obrat ve výši 6,27 miliardy korun.
Mezi výrobci minerálních vod soutěží na českém trhu i Hanácká kyselka s obratem asi 270 milionů korun. Tuto firmu v roce 2013 koupila italská společnost Molinari.