Čerstvě opravený Švestkový Dvůr se ode dneška proměnil ve stylizovanou loď. "Představení se bude vždy odehrávat na tanečním parketu v jejím středu," uvedla Zuzana Bednarčiková z Divadla Continuo. Podle uměleckého ředitele divadla Pavla Šťourače se snaží soubor navodit dojem pohledu z lodní kajuty třeba tím, že stojící diváci sledují představení ze tří stran skrze velká okna ve stylu klasických kulatých lodních oken.

Představení vzniká ve spolupráci s dvacítkou mladých lidí z osmi evropských zemí. "Jedná se o studenty a absolventy uměleckých škol, herce, tanečníky, performery, výtvarníky a muzikanty," řekla Bednarčiková. Pocházejí ze Slovenska, Ruska, Švýcarska nebo USA.

Vizuálně pohybové představení s živou kapelou a originálním výtvarným řešením je podle ní pro členy Divadla Continuo zároveň otevřením nové etapy na přelomu druhé dekády jeho divadelních aktivit v netradičních prostorech.

Text podle Šťourače není pro Divadlo Continuo důležitý. "Naše divadlo je velmi silně spojené s fyzickým herectvím, s pohybem, s tanečními technikami. Tím pádem se dá v našem případě jen těžko mluvit o příběhu a o hlavních charakterech postav. Důležitá je asociace na téma lodi," uvedl.

Během uplynulých ročníků se projekt odehrával na mnoha místech blízkého či vzdálenějšího okolí Malovic, kde Divadlo Continuo sídlí od roku 1995. Festival se uskutečnil v zahradách a vodním příkopu renesančního zámku Kratochvíle, na hladině rybníka Otrhanec v Malovicích, v bývalé cihelně ve Vodňanech, v Písecké galerii Sladovna i v jedoucím vlaku lokální tratě Netolice - Malovice.

Pro letošní rok se tvůrci rozhodli pracovat přímo v prostoru, kde divadlo sídlí, ve Švestkovém Dvoře, který byl před rokem zrekonstruován. Sídlo Divadla Continuo funguje jako kulturní a pedagogické centrum. Vzniklo rekonstrukcí historických budov hospodářské usedlosti a výstavbou nových objektů za více než 28 milionů korun. Centru dominuje multifunkční sál s otevřeným krovem, vnitřní dvůr je pak koncipován jako venkovní divadelní prostor s patrovým ochozem pro diváky.