Kerouaka proslavila "beatnická bible" Na cestě. Se slávou se však sžíval jen těžko. Novela Big Sur dostala název podle podle oblasti kalifornského pobřeží, kam se Kerouac uchýlil, aby se ve srubu ukryl před věčnými nájezdy novinářů, fanoušků a také před nekonečnými alkoholovými a drogovými večírky. Dlouho však dobrovolnou izolaci nevydržel.

Polská režisérka Ewa Zemboková chtěla v HaDivadle vytvořit scénickou pulzující zpověď stárnoucího spisovatele, který prchá před vlastní slávou a marketingovou nálepkou beatnika. "V období, kdy psal Big Sur, je už v zajetí vlastního jména, které se stalo produktem popkultury," uvedla Zemboková.

Inscenace zkoumá způsob, jak člověka ovlivňuje status veřejné osobnosti a jestli lze z pomyslného kruhu vystoupit. Zapadá tak do dramaturgie aktuální sezony, kterou HaDivadlo věnovalo fenoménu individualismu. Autorka dramatizace Lenka Havlíková využila i motivy z dalších Kerouakových knih, například Dharmových tuláků a Vizí Codyho. Živě intepretovaná hudba je dílem Tomáše Vtípila.

Kerouac (1922 až 1969) nepatří k často dramatizovaným autorům, duch jeho próz se na jeviště přenáší obtížně. V Brně přesto má jistou inscenační tradici. Někdejší Divadlo v 7 a půl uvedlo v roce 2000 inscenaci Na cestě, o pět let později pak stejný soubor nastudoval Podzemníky.