Vítěz vzešel z výsledku hlasování odborné veřejnosti o nejinspirativnější inscenaci; nejde tedy o festivalovou cenu, nýbrž o ocenění Českého střediska mezinárodní loutkářské organizace UNIMA. Loňským držitelem ocenění, pojmenovaného po významné loutkářské osobnosti Eriku Kolárovi, byla inscenace královéhradeckého Divadla Drak Poslední trik Georgese Mélièse v režii Jiřího Havelky. Předtím o cenu pečovali v brněnském Divadle Husa na provázku, v Naivním divadle v Liberci či v plzeňském Divadle Alfa.
Přehlídky se zúčastnilo čtrnáct loutkářských souborů, skupin či sólových interpretů s inscenacemi pro děti i dospělé. Cílem přehlídky bylo podle jejího ředitele Michala Drtiny ukázat, že loutkové divadlo svými prostředky může oslovit i mladé a dospělé publikum.
Starším divákům byly určeny například inscenace Já jsem Krabat souboru Geisslers Hofcomoedianten, která kombinuje projekci se stínovým divadlem, ponurá Hygiena krve Divadla Líšeň věnovaná tematice holokaustu nebo experimentální Filmmakeři, s nimiž do Prahy zavítal soubor Malého divadla z Českých Budějovic.
Přehlídky se zúčastnili také amatéři. Šlo zejména o autorské inscenace, které zaujaly na letošním ročníku přehlídky Loutkářská Chrudim. Například Medvěd!?! (Dramatická školička, Svitavy), Bílobílý svět (Střípek, Plzeň) a originální drobnička Kachničky ošidori (Geld und Money Theatre, Plzeň), která potěšila příznivce minimalismu a japonské kultury.
I letos se v doprovodném programu objevily tvůrčí dílny. Děti si v Minoru mohly pod dohledem výtvarnice Petry Líbové potisknout látkovou tašku, nakreslit placku nebo ozdobit masku. V neděli se v prostorách této scény zúčastnily bojové hry nazvané Hon na Erika, která prověřila jejich zručnost a soutěživost.