Rekonstrukce podle údajů v registru smluv vyjde na 513 milionů korun včetně DPH, uvedl server. Zakázku na projekt a samotné práce získalo sdružení firem AŽD Praha a Elektrizace železnic Praha. Původní odhady uváděly, že požár způsobil škodu zhruba 200 milionů korun.

Cena zakázky je také vyšší, než SŽDC očekávala. Předpokládaná cena byla 386 milionů korun bez DPH, konečná cena bez daně je nakonec 424 milionů korun. Vedle sdružení AŽD a EŽ nabídku podal ještě dražší Signalbau, který chtěl 450 milionů korun bez daně.

"Předpokládaná cena vycházela ze schválené přípravné dokumentace. Je ovšem věcí uchazeče, jaká si do své nabídky zahrne rizika s projektovou přípravou a vlastní realizací takto technologicky složité stavby, dále musí respektovat aktuální cenový vývoj na trhu, časovou náročnost a další faktory, které ovlivňují výslednou cenu," řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Do pěti měsíců má vítězná firma předložit projekt a stavební povolení, poté následuje realizace stavby. Termín dokončení projekčních i stavebních prací je 17 měsíců.

Požár vznikl v prostorách Českých drah. Podle mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského jsou příčiny požáru, jeho průběh a následky v současnosti předmětem expertního zkoumání, které se provádí v součinnosti Českých drah a SŽDC. "Policie už vydala usnesení o odložení trestní věci," dodala Šubová.

Elektroinstalace v technologické místnosti nádraží začala hořet na třech místech 10. února. Plameny zasáhly rozvaděče, rozvody a zabezpečovací zařízení. V této souvislosti byl vyřazen veškerý provoz na nádraží. Přestalo také fungovat zabezpečovací zařízení na sedmi železničních přejezdech v okolí. Původně se škoda odhadovala na 200 milionů, později po vyčíslení klesla na 107 milionů korun. Policisté neodhalili nic co by nasvědčovalo úmyslnému zapálení. Příčinou ohně měla být technická závada.