Bílá barva kralovala ve všech částech světa. Suverénní jedničkou však byla v Číně, kde se pro ni rozhodlo 62 procent majitelů nových automobilů. Zhruba polovina nových vozů vyjela v bílé barvě v dalších asijských státech i na africkém kontinentu. Naopak nejméně příznivců si získala v Severní Americe, kde se pro ní rozhodlo 27 procent zákazníků, a v Evropě, kde měla čtvrtinový podíl.

Zatímco podíl bílé se meziročně nezměnil, pozice černé se o dva procentní body zhoršila. Přesto si i nadále udržela pozici celosvětové dvojky. Nejvíce populární byla v Japonsku (22 procent), Evropě (21 procent) a v Severní Americe (20 procent). Naopak v Indii zaujala jen každého devátého majitele nového automobilu.

V Evropě byla bílá barva, stejně jako v ostatních částech světa, nejpopulárnější. Nicméně ti, kdo kupovali dražší a luxusní vozidla, sáhli v prvé řadě po černé, druhou volbou byla šedá a bílá obsadila až třetí pozici. Sportovní automobily vyjížděly hlavně v barvě bílé, následovaly šedá, černá, modrá a možná překvapivě až jako pátá červená. Naprostým propadákem byla u všech kategorií automobilů barva zelená.

V Česku loni nejčastěji vyjel nový osobní automobil z prodejny v bílé barvě (29,5 procenta). Druhá příčka patřila barvě šedé (22,8 procenta) a třetí pak modré (13,8 procenta). V těsném závěsu pak následovaly černá a červená.

"Výrazně největší podíl bílých poprvé zaregistrovaných vozidel uvádějí statistiky u značek Škoda, Dacia, Hyundai, Kia, Renault či Seat. Uvedené značky si ve velkém pořizují podnikající subjekty. Bílá barva je ideálním podkladem pro následné provádění polepů firemními nápisy, navíc se dá zpravidla pořídit bez příplatku," vysvětluje oblíbenost této barvy Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Tým silniční bezpečnosti je značka, pod kterou vykonává své aktivity nezisková organizace Bezpečně na silnicích o.p.s. založená v roce 2010. Jejím hlavním posláním je prostřednictvím vhodných preventivních programů a aktivit přispívat ke snižování výskytu závažné dopravní nehodovosti.