Odstraňovaná ocelová konstrukce váží 80 tun a dělníci ji položili na připravené trámy na ploše parkoviště. Tady bude rozřezána a zbytky skončí na šrotišti.

Ještě dnes začnou dělníci pracovat na demontáži druhé části konstrukce. Podle původního plánu měla být snesena ještě dnes. "Dnes se uskuteční přípravné práce na snesení této části. Samotné snesení by mělo být provedeno zítra," řekl ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Dělníci by na místě měli být od rána. Kromě konstrukcí budou z viaduktu rovněž odbourány opěry. Základy i opěry budou zpevněny injektáží.

Nová ocelová konstrukce by se podle Illiaše měla v Karlíně objevit v průběhu příštího roku a ponese jednu kolej.

Loni SŽDC odstraňovala vestavby a přístavby viaduktu, sejmula kolejový svršek a trakční vedení. Všechny klenby nyní prozkoumá Kloknerův ústav ČVUT, který je soudněznaleckým pracovištěm v oboru stavebnictví. Celkově jde o prohlídku sta kleneb z různých materiálů, a to betonu, cihel, pískovce a žuly a jejich různých kombinací. Zkoumáno bude 30.000 až 35.000 kamenů.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.