Škoda dodá nízkopodlažní trolejbusy ve druhém čtvrtletí roku 2018. Díky nákupu, který spolufinancují fondy EU, budou Pardubice schopny obnovit část vozového parku, který má přes 50 vozů.

Už loni dodal plzeňský podnik do Pardubic tři nové trolejbusy 30 Tr, od roku 2010 tam směřovalo deset vozů 26 Tr a čtyři velkokapacitní typu 28 Tr. Před několika týdny se Škoda Electric dohodla s Hradcem Králové, že mu dodá devět dvanáctimetrových vozů Škoda 30 Tr za 120 milionů Kč. Do Brna dodá deset trolejbusů Škoda 26 Tr téměř za 130 milionů korun, 15 vozů koupily letos Chomutov a Jirkov a do Ostravy poputuje 12 moderních nízkopodlažních trolejbusů za více než 160 milionů Kč.

Plzeňská společnost je úspěšná i na poli elektromobility. Na konci září podepsala kontrakt na dodávku 11 nových elektrobusů do Českých Budějovic. Deset vozidel stejného typu slouží od března v třinecké MHD. "Pilotní elektrobus dodala Škoda Electric letos do Nových Zámků na Slovensko. Zájem o elektrobusy roste, uvedl Kapr.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů; vyrobila jich už více než 14.000. Jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami korun. Kromě různých typů trolejbusů a elektrobusů vyrábí pohony pro elektrická vozidla, trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy.