"Mezi tématy, kterým se letošní kampaň věnuje, je například vyvrácení mýtu o absolutní přednosti na přechodu pro chodce," uvedla prezidentka asociace Veronika Krajsová. Jen na přechodech loni zemřelo 28 chodců. Podle pravidel chodec nesmí vstoupit před bezprostředně přijíždějící vozidlo a musí se na přechodu rozhlédnout na obě strany.

Asociace pro kampaň využije televizi, rozhlas, výlepové plochy, noviny, sociální sítě a městskou hromadnou dopravu. Spoty, které jsou založeny na reálných situacích, jsou k dispozici i na webu. Nad kampaní převzal záštitu policejní prezident Tomáš Tuhý, generální ředitel hasičů Drahoslav Ryba a vedoucí BESIP Martin Farář. Ambasadorem kampaně je závodník rally Vojtěch Štajf.

V roce 2016 na silnici zemřelo 111 chodců, zhruba pětina ze všech obětí dopravních nehod. Viníkem nehody byl v 90 případech řidič, chodec v 21 případech. Asi 60 procent chodců, kteří nepřežili srážku s dopravním prostředkem, bylo starších 55 let. Nejvíce pěších umírá v obcích, nejčastěji v tmavých měsících roku, tedy od října do února. Mezi lety 1993 - 2016 na českých silnicích zemřelo 5691 chodců.

První ročník kampaně Ty to zvládneš byl zaměřen na záchranu života při dopravní nehodě. Cílem bylo seznámit lidi se správnými postupy, jak zvýšit šanci na záchranu raněného při nehodách. Kampaň oslovila 5,5 milionu lidí a instruktážní video zhlédlo jen na facebooku 1,5 milionu uživatelů.

Asociace Záchranný kruh je nezisková organizace, která sdružuje záchranářské subjekty a další instituce. Jejím smyslem je informování, vzdělávání a prevence. Zaměřuje se na všechny věkové skupiny.