Na opačném konci žebříčku se objevují Alfa Romeo, Seat a Fiat. Všechny tři značky si za první pololetí letošního roku opětovně pořídilo méně než deset procent zákazníků.

"Když se podíváme na statistiky za letošní první pololetí, tak si stejnou značku pořídilo pouze 28 procent zákazníků. Musíme ale podotknout, že průměr táhla nahoru právě Škodovka. Češi jsou v tomto ohledu velmi jiní než třeba Němci. Dá se říci, že posledních 25 let stále hledají, co jim bude vyhovovat," uvedl provozní ředitel AAA Petr Vaněček.

Výjimku tvoří segment luxusních značek a veteránů. Například fanoušci německých automobilek Mercedes-Benz a BMW si málokdy dokážou představit, že by přesedli za volant konkurenční značky. Stejně tak zarytí příznivci italských aut budou své plechové miláčky hýčkat a nedají na ně dopustit.

V zahraničí, zejména pak ve Spojených státech nebo ve Velké Británii jsou věrností jedné konkrétní značce pověstní. Nedávno byl například zveřejněn případ, kdy si jistý pan Hodson z jihozápadní Anglie koupil již 14. vůz značky Mitsubishi za posledních 38 let.

V Česku ročně změní majitele zhruba 600.000 až 700.000 ojetých aut.

jsa mal